خبرگزاری کار ایران

امام جمعه لاهیجان

طبل و سنج با روح عزاداری امام حسین متفاوت است

امام جمعه لاهیجان با تاکید بر برگزاری عزاداری‌ها بصورت سنتی، گفت: طبل و سنج با روح عزاداری امام حسین متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله‌زاده در نشست آمادگی برای برگزاری همایش عاشوراییان شهرستان لاهیجان در ماه محرم، با بیان اینکه باید از ورود خرافات در مراسم مذهبی جلوگیری شود، اظهار داشت: از مدیران هیئت‌های مذهبی انتظار داریم عزاداری‌ها را به شیوه سنتی برگزار نمایند.

وی طبل و سنج را متفاوت از روح عزاداری سید الشهدا (ع) دانست و افزود: گاهی در برخی محلات میلیون‌ها تومان برای شیر روی علم خرج می‌شود که جای سوال دارد که در‌‌ همان محلات چقدر برای نماز خرج می‌کنند؟

عبدالله‌زاده ادامه داد: از سازمان تبلیغات اسلامی تقاضا داریم که از بهترین مداحان در همایش عاشوراییان استفاده شود تا آبروی شهرستان و روح عزاداری حفظ شود.

امام جمعه لاهیجان با تاکید بر اینکه دسته جات عزاداری نباید آسایش مردم را سلب کنند، خاطرنشان کرد: هدف از این قبیل مراسم دستیابی به ثواب است پس باید زمان مدیریت شود و مراسمات در ساعات مشخصی برگزار شود.

گفتنی‌ست؛ در نشست آمادگی برای برگزاری همایش عاشوراییان شهرستان لاهیجان جمعی از مدیران از جمله فرماندار، امام جمعه، باقرزاده معاونت صدا و سیمای مرکز گیلان، اعضای شورای تامین شهرستان، مسئولین ادارات، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شرکت داشتند.

همایش عاشوراییان شهرستان لاهیجان غروب روز ششم محرم مصادف با ۲۸ مهر ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۰۱۳۶