خبرگزاری کار ایران

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

جشن شکوفه‌ها با حضور ۱۱ هزار دانش آموز کاشانی برگزار شد

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها با حضور ۱۱ هزار دانش آموز کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: تقارن سال تحصیلی با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، فرصت شایسته‌ای است تا درس ایثار و فداکاری، بخشش و نوعدوستی سرلوحه زندگی فرزندان ایرانی قرار بگیرد.

 «محمود خدمتی» در آیین جشن جوانه‌ها در دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام کاشان افزود: دانش آموزان امروز، بزرگ‌ترین سرمایه‌های یک کشور هستند که در مسیر توسعه، هیچ یک از منابع مادی نمی‌تواند جای آن را بگیرد.

وی تاکید کرد: اگر سرمایه‌های انسانی را در مدارس به خوبی پرورش دهیم، رسیدن کشور به پیشرفت و اقتدار هموار خواهد شد.

به گفته وی، ایران آباد نیازمند آن است که خانه و مدرسه باهم در پرورش دانش آموزان مشارکت کنند و در این مسیر، خانواده‌ها باید پشتوانه اولیا مدرسه باشند.

خدمتی گفت: در جشن مهر امسال، بیش از ۱۱ هزار دانش آموز در کلاس‌های اول ابتدایی و هفتم متوسطه شاغل به تحصیل خواهند شد که حدود شش هزار نفر با تحصیل در کلاس اول، عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: جشن شکوفه‌ها، جشن تولد کودکانی است که باید در مدرسه قاعده و قانون زندگی با کودکان دیگر را فرا گرفته و تمرین کنند.

 «عفت پدرام فر» در آیین جشن شکوفه‌ها در دبستان فردوسی کاشان افزود: امروز با همدلی و همکاری سه عنصر دانش‌آموز، خانواده و مدرسه، اتحادی بر اساس دانایی، توانایی و هدایت‌شکل می‌گیرد.

به گفته وی، گام‌های استوار و بلند دانش آموزان امروز برای رسیدن به موفقیت و پیروزی نیازمند نظارت و همراهی خانواده به ویژه مادر دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: در آیین جشن شکوفه‌ها، کلاس اولی‌ها ضمن آشنایی با محیط مدرسه با معلمان و مدیران مدرسه در فضایی شاد و مفرح آشنا می‌شوند.

 وی تاکید کرد: سالهای نخستین تحصیل با مخاطب کودک آغاز می‌شود و باید به گونه‌ای تدبیر و برنامه ریزی شود که متناسب با شرایط خاص این دوره سنی باشد.

پدرام فر گفت: در جشن شکوفه‌های امسال حدود شش هزار دانش آموز در کلاس اول ابتدایی شرکت می‌کنند که بیش از دوهزار ۵۰۰ نفر آن‌ها دختر و بقیه در مدارس پسرانه شاغل به تحصیل خواهند شد.

کد خبر : ۳۰۷۱۷۷