خبرگزاری کار ایران

باحضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور

کلنگ احداث ساختمان اداری بیمه سلامت نوشهر به زمین زده شد

ساختمان بیمه سلامت نوشهر در زمینی به مساحت ۴۱۷ متر اهدایی شورای اسلامی شهر در مدت ۲سال احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چالوس، در آیین برگزاری این مراسم محمد جواد کبیر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت انوشیروان محسنی رییس سازمان بهزیستی کشور، احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران، قمی فرماندار شهرستان نوشهر و جمعی از مدیران شهرستانی و استانی حضور داشتند.

محمد جواد کبیر در آیین برگزاری این مراسم گفت: مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس در دوره‌های مختلف انتخابات، حضوری شایسته و چشمگیر داشتندودرخرداد سال ۹۲ نیز اثبات کردند که می‌توانند هدایت گران خوبی برای دولت تدبیر و امید باشند.

اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت بهره‌مندی مردم از خدمات بهداشتی و پزشکی در حوزه سلامت بود که خوشبختانه در سال ۱۳۹۲ و ۹۳ با تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص برنامه‌های مدون و جامعی در حوزه سلامت صورت گرفت.

کبیر گفت: از جمعیت حدود ۳ میلیون و چهارصد هزار نفر مازندران حدود ۴۱۵ هزار نفر در غرب استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند ضمن اینکه از حدود ۲ هزار مراکز بیمه سلامت حدود ۴۱۰ موسسه در غرب مازندران قرار دارند که نسبت به بیمه سلامت مردم فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه نوشهر می‌تواند به عنوان اداره کل بیمه سلامت غرب استان در آینده تلقی شود اظهار کرد: با توجه به سختی و مشکلات مردم جهت عزیمت به مرکز استان در حال بررسی موضوع هستیم ودر صورت رفع موانع این ساختمان در حال تاسیس می‌تواند به عنوان اداره کل مطرح گردد و خواسته به حق مردم و مسئولان را محقق خواهیم کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در آیین برگزاری مراسم گفت: مهم‌ترین اهداف دولت تدبیر و امید، پرداختن به عدالت اجتماعی در جامعه بود که خوشبختانه درخصوص بیمه سلامت برنامه‌های خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: طبق آمار جهانی سازمان بهداشت، در بررسی‌های صورت گرفته شاخص سلامت مردم ایران را ۱۱۹ برآورد کردند و بر این اساس در کشور سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر به دلیل عدم پرداخت هزینه درمانی و سلامت زیر خط فقر می‌روند.

وی اضافه کرد بر این اساس دولت تدبیر و امید برای حل مشکل سلامت مردم با اختصاص بودجه مناسب بر عهده وزارت رفاه کار و امور اجتماعی قرار گرفت ودر مدت کوتاه توانست حدود ده میلیون نفر را زیر چتر بیمه سلامت درآورد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در بررسی و بازنگری به جامعه معلولان برنامه‌های جامع ومدونی پیش بینی شد و براین اساس تاکید شد حداقل امکانات رفاهی برای جامعه معلولان در نظرگرفته شود.

نماینده مردم نوشهروچالوس وکلاردشت درمجلس باتاکید برادامه روند خدمات بیمه‌ای درحوزه سلامت آن را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: دولت تدبیروامید دکتر روحانی با پرداختن به موزه سلامت جامعه امیدهارا دردل مردم زنده کرد وانشاالله درآینده نیزشاهد خدمات بیشتری درحوزه سلامت ودرمان مردم باشیم.

احمدی بیان کرد: درگذشته گلستان نیزجزومازندران بود لذا برای حل مشکل رفت وآمد به مرکزاستان ورفاه مردم استان‌بندی صورت گرفت  و از مدیر عامل بیمه سلامت کشور تقاضا داریم ساختمان درحال تاسیس شهرستان نوشهر به عنوان اداره کل غرب مازندران درنظرگرفته شود تا مردم غرب مازندران دغدغه رفت وآمد به مرکز استان را جهت بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت نداشته باشند.

کد خبر : ۳۰۵۲۹۴