خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اولین کنگره جهانی MS

تیم متخصص ایرانی و آلمانی بیماران MS را رایگان ویزیت می‌کنند

در حاشیه نخستین کنگره جهانی MS در بیمارستان رضوی تعدادی از بیماران مبتلا به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

به گزارش ایلنا، امیر هژبراساداتی دبیر اجرایی این کنگره گفت: به منظور بهره‌برداری مناسب از حضور برجستهٔ شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی MS شرایطی فراهم شده تا تعدادی از بیماران مبتلا به MS که به درمان‌های معمولی پاسخ مناسبی ندادند در تاریخ ۲۹ شهریور ماه جاری توسط پزشکان متخصص ویزیت شوند.

دبیر اجرایی گنگره اظهار کرد: در این کنگره ۷۰ متخصص داخلی و خارجی حضور خواهند داشت که چهار نفر از سخنرانان این کنگره از کشور آلمان و ۱۰ سخنران برجسته از داخل کشور به سخنرانی خواهند پرداخت.

در ادامه دکتر محسن آقایی حکاک مدیر گروه مغز و اعصاب بیمارستان رضوی با بیان اینکه MS بیماری هزار چهره است گفت: این بیماری ممکن است با علایم مختلفی خود را نشان دهد که اغلب با نابینایی یا کم بینایی و علایم حسی بروز می‌کند و بهترین راه تشخیص آن MRI است که اغلب با انجام این گونه آزمایشات تا ۹۰ درصد این بیماری قابل تشخیص است.

آقایی حکاک اضافه کرد: در دنیا بیش از ۵/۲میلیون نفر مبتلا به این بیماری‌ست ولی متاسفانه در ایران آمار مشخصی از درصد مبتلایان به این بیماری در دست نیست و حدود ۷۰ هزار نفر بطور غیر رسمی به این بیماری مبتلا هستند که این آمار ممکن است متغییر باشد.

وی افزود متاسفانه در سالهای اخیر روند رو به افزایش این بیماری در ایران رشد داشته است و علت ابتلا به آن در هاله‌ای از ابهام است و این درصد در استان‌های کشور متغییراست بطوری‌که مبتلایان به این بیماری در شهرهای اصفهان و تهران و قم بیشترین آمار را نسبت به سایر مناطق کشور دارند و استان خراسان رضوی از آمار نسبی برخوردار است.

آقایی حکاک درصد رشد این بیماری را در زنان سه برابر مردان اعلام کرد و افزود: بیماران شاخص این نوع بیماران بین سن‌های ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند. به گفته وی این گنکره در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه امسال در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۰۴۵۵۸