خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان

اصلاحات در پی تحقق توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار است

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان گفت: اصلاح‌طلبی و اصلاحات در پی تحقق توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

احمد مرادی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: به گفته‌های دکتر روحانی باور قلبی دارم و اصلاحات خواستار استقرار آزادی و عدالت است و حاکمیت عقلانیت و تقوا را می‌خواهد.

مرادی تصریح کرد: اصلاحات را به عنوان یکی از راه‌های موفقیت جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قانون اساسی و در راستای نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتخاب کردم.

این فعال سیاسی افزود: وضعیت اصلاح‌طلبان گیلان چیزی جدا از کشور نیست و بهتر است بگوییم وضع اصلاح‌طلبان کشور، که شاید شرایط سختی بر جریان اصلاح‌طلبی گذشت، اما من نمی‌خواهم وارد چرایی این ماجرا شوم.

وی گفت: حوادثی در کشور اتفاق افتاد که همه از آن آگاه هستند و در این بحث‌ها جریان اصلاح‌طلبی که خودش را موافق امام، انقلاب، رهبری و شهدا می‌دانست خیلی تاوان داد و سختی کشید.

مرادی تصریح کرد: اصلاحات به راه خودش اعتقاد دارد و به جمهوری اسلامی ایران و حقوق شهروندی و عزت و حرمت انسانی باور دارد و در مسیرش پایدار و ثابت قدم است و فعالیتش را با توجه به حضور دولت تدبیر و امید علنی‌تر شده است.

مرادی افزود: در مورد سفر دکتر روحانی باید بگویم که سفر بسیار پرباری برای گیلان بود.

وی افزود: روحانی از افتخارات جریان اصلاح‌طلبی و از اندیشمندان حوزه و دانشگاه و به نوعی یک روشنفکر دینی است.

مرادی بیان کرد: به گفته‌های وی باور قلبی دارم و روحانی در جلساتی که هم صبح با اساتید دانشگاه گیلان و هم در نشست خبری و هم در نشست با شورای هماهنگی و هم در جلسات دیگری که برگزار شد، عملاً اعلام کرد که ما آماده‌ایم در چهارچوب نظام برای ایجاد و خلق حماسه سیاسی که دغدغه مقام معظم رهبری‌ست اقدام کنیم.

وی گفت: دکتر روحانی از همه خواستد که در تصمیم‌گیری‌ها و در تصمیم‌سازی‌ها قانون ملاک عمل ما باشد و تاکید به نقش احزاب داشتند.

مرادی بیان کرد: راهی جزء تقویت احزاب برای پیشرفت کشور نداریم و من به این جمله اعتقاد دارم و راه پیشرفت کشور را تقویت NGO‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تقویت نهاد‌های مدنی می‌دانیم.

وی افزود: این سازمان‌ها و احزاب می‌توانند بیایند و در معرض رای مردم قرار بگیرند و مردم با توجه به برنامه آن‌ها رای بدهند و این می‌تواند اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا و یا اعتدالگرا و یا به هر عنوانی باشد. چیزی که مهم است با فکر عمل کردن با برنامه بودن و توجه به علایق مردم است.

مرادی تصریح کرد: دکتر روحانی بر جامعیت، فعال بودن و از انزوا خارج شدن تاکید دارند.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال حاضر گام محکم و اصلی خودش را برای حضور در انتخابات برداشته است و در هفته اخیر رای‌گیری کمیته انتخابات برگزار شده و اعضای اصلی انتخاب شدند.

وی بیان کرد: یوسفی از حزب کارگزاران سازندگی به عنوان رئیس کمیته انتخابات برگزیده شدند. احمد یوسفی از انجمن اسلامی مهندسین به عنوان سخنگوی کمیته انتخاب شد و همتی‌نژاد به عنوان خزانه‌دار کمیته برگزیده شد.

مرادی گفت: هرکسی را که شرایط اصلاح‌طلبی داشته باشد و بتواند در جلب نظر افکار عمومی موفق باشد حمایت ویژه خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال نقش مردم در انتخابات چقدر از اهمیت برخوردار است و شما آن در حال حاظر چگونه ارزیابی می‌کنید بیان کرد: ما در اسلام تاکید بر این موضوع داریم چه در قرآن و چه در احادیث که از مردم مشورت بگیرید و به نظر مردم احترام بگذارید همگی جملهٔ معروف امام را به یاد داریم که فرمودند «میزان رای ملت است» و مقام معظم رهبری هم تاکید کردند حتی اگر افرادی به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد ندارند به خاطر ایران هم که شده بیایند و رای بدهند که این جمله بسیار مهمی‌ست.

مرادی افزود: باور دارم شورای نگهبان با توجه به قانون عمل خواهد کرد.

کد خبر : ۳۰۴۵۰۱