خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از آخرین تلاش‌ها برای اتحاد اصولگرایان در انتخابات دهم مجلس

ناتوانی اصولگرایان بویراحمد و دنا برای تعیین نامزد نهایی انتخابات مجلس دهم

۸۰ روز پیش جمعی از سیاسیون جریان موسوم به اصولگرایی برای به توافق رسیدن جهت معرفی کاندیدای واحد در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گردهم آمدند. اما همچنان این جناح سیاسی برای معرفی نامزد نهایی همچنان در سردرگمی قرار داشته باشند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در آن نشست، چهارتن از نامزدهای این انتخابات به تشریح دلایل حضور خود برای نامزد شدن در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا پرداختند.

سه تن از نامزد‌ها بنابه دلایلی حضور نیافته بودند اما رای‌گیری در فضایی تقریبا آرام آغاز و در‌‌نهایت معاون اسبق استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

 «خلیفه خلقی‌پور» با آرای قاطع اصولگرایان در آن نشست به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا معرفی شد.

نکته جالب داستان انتخاب نامزد نهایی این طیف زمانی بود که خود «خلقی‌پور» در آن نشست اصلا حضور نداشت اما به دلیل مشهوریت وی در جریان، رای حداکثری را به خود اختصاص داد.

با انتخاب نامزد نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا در‌‌ همان نشست زمزمه‌های مخالفت توسط عده‌ای از حاضران علیه «خلقی‌پور» به آرامی شنیده می‌شد.

مخالفان با وجود اینکه خود ناظر و برگزار کننده انتخابات بودند به نتیجه آرای کسب شده نامزد نهایی اعتراض داشتند و همچنان نیز ادامه دارد.

 در همین حال پای رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به قضیه معرفی نامزد نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا کشیده شد.

حجت الاسلام صفدر پناهی در حسینیه امام علی شهرک امام حسین یاسوج در حضور جمعی اصولگرایان بویراحمد و دنا که پنج نامزد انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نیز حضور داشتند اعلام کرد که «ستار هدایت‌خواه» کاندیدای نهایی این طیف در انتخابات خواهد بود.

پناهی تاکید داشت که معرفی هدایت‌خواه از سوی وی یک امر تکلیفی است و وی باید بپذیرد.

اما نماینده ادوار هفتم و هشتم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در سخنانی طولانی برخلاف رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که نامزد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نخواهد شد.

هدایت‌خواه مانند گذشته تاکید کرد: نامزد انتخابات در این حوزه انتخایه نخواهد شد زیراکه تحقق بخشی به فرمان رهبری انقلاب در حوزه فرهنگی برای وی مهم‌تر از نامزدشدن در عرصه انتخابات است.

وی گفت: نامزد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا نخواهم شد و شرط ورود به این نشست، همراهی با جریان اصولگرایی در معرفی نامزد انتخاباتی است.

به گزارش ایلنا،به نظر می‌رسد حکایت اصولگرایان بویراحمد و دنا همچنان ادامه داشته باشد و سردرگمی‌های این طیف از معرفی نامزد نهایی آغاز داستان جدیدی باشد.

کد خبر : ۳۰۴۲۱۰