خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت استان

بیش از ۴۴۰هزار نفر از جمعیت قم تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: بیش از ۴۴۰هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «محمدرضا فخاریان قمی» پیش از ظهر امروز (پنج شنبه ۵شهریورماه۹۴) در مراسم ویژه روز پزشک و تقدیر از فعالان حوزه درمان که با حضور مسئولان استانی در سالن همایش‌های بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک، اظهار داشت: بیمه سلامت تا کنون حدود ۴۴۰هزار نفر از جمعیت استان قم را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی تحول سلامت تا کنون، حدود ۱۰میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند که آمار قابل توجهی است و تا حد زیادی مشکلات مردم را برطرف کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۳، حدود ۷۰درصد افزایش هزینه بابت افراد تحت پوشش بیمه سلامت داشتیم؛ در مجموع می‌توان گفت در این سال، ۲۰میلیارد تومان هزینه درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان بوده است.

وی با اشاره به خدمات بیمه سلامت به شهروندان تحت پوشش این بیمه گفت: افراد تحت پوشش بیمه سلامت، رفته رفته از امکانات بهتری بهره‌مند می‌شوند که افزایش خدمات درمانی و دارویی از آن جمله است.

کد خبر : ۳۰۰۶۴۱