خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دولت

دهها طرح عمرانی و اقتصادی در کرمانشاه افتتاح شد

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی در استان کرمانشاه افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه در سومین روز از هفته دولت ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان کرمانشاه و بخشهای تابعه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و شهرستان کرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 از جمله این طرح‌ها می‌توان به کلنگ زنی بهره برداری از «گازاتانول» که با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت صورت گرفت اشاره کرد.

دیگر طرح افتتاحی در این روز عملیات گاز رسانی به بیش از ۳۱روستا بود که مراسم افتتاح و بهره برداری از این پروِژه در روستای تازه آباد بخش مرکز شهرستان کرمانشاه و با حضور استاندار و فرماندار و معاونین وی و همچنین مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه و بخشدار مرکزی به بهره برداری رسید.

در این طرح ۷۰ روستا و ۶ هزار خانوار روستایی تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار می‌گیرند.

همچنین با آغاز عملیات گازرسانی به این روستا‌ها، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در استان به ۴۲۲ روستا افزایش پیدا می‌کند.

۲۰۹ روستای کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی روستایی‌های استان به ۴۰ درصد ارتقا خواهد یافت، گفت: در ۲ سال گذشته تعداد ۲۰۹ روستا درسطح استان گازرسانی شده که تقریبا برابر با عملکرد گازرسانی به روستا‌ها در ۱۰ سال ماقبل آن می‌باشدو

از دیگر طرحهای افتتاح شده در این روز می‌توان به مقاوم سازی۳۵ هزار خانه روستایی در بخش ماهیدشت اشاره کرد.

در آیین افتتاح این خانه که در روستای «چقا گینو» از توابع بخش ماهیدشت برگزار شد، استاندار کرمانشاه و مشاور وی و نیز فضل الله رنجبر وجمع کثیری از مردم منطقه حضور داشتند.

گفتنی‌ست که در زمینه اجرای طرح هادی روستا نیز فاز اول این طرح از سال ۱۳۹۰ با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان آغاز شده و امسال نیز ۱۸۰ میلیون تومان در این زمینه به این روستا اختصاص داده می‌شود تا اجرای طرح هادی خود را تکمیل کنند.

 مشارکت بالای مردم روستای «چقاگینو» در اجرای طرح‌های عمرانی روستا بسیار در خور توجه بوده است و خوشبختانه این مشارکت مردمی باعث شد تا بتوان تمام بخش‌های طرح هادی از جمله ساخت مرکز بهداشت، کتابخانه، مسجد، دهیاری و فضای سبز را در این روستا انجام گیرد.

علاوه بر افتتاح نمادین خانه روستایی در روستای «چقاگینو» به عنوان سی و پنج هزارمین خانه مقاوم‌سازی شده استان کرمانشاه، ۲۳ طرح هادی در هشت شهرستان استان نیز با صرف اعتباری ۲۸ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

از دیگر طرحهای افتتاح شده در سومین روز از هفته دولت و در چهارم شهریور ماه می‌توان به افتتاح ۴ طرح صنعتی دیگر در کرمانشاه اشاره کرد این طرح‌ها شامل طرح توسعه شرکت «کمندتاب» نخستین طرحی بود که افتتاح شد.

این شرکت تولیدکننده لوله‌های پلی‌اتیلن است که با ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

با افتتاح طرح توسعه این واحد صنعتی ظرفیت تولیدی این واحد از ۳۰۰۰ تن در سال به ۵۰۰۰ تن در سال افزایش یافت و برای ۲۰ نفر اشتغالزایی شد.

توسعه تعاونی ۸۰۱ تولیدکننده قطعات بتنی از دیگر طرح‌هایی بود که امروز طرح توسعه‌ای آن با حدود ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح این طرح توسعه‌ای ظرفیت واحد تولیدی تعاونی ۸۰۱ قطعات بتنی را به ۱۰ هزار تن در سال افزایش داد و برای ۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

شرکت فرش زاگرس واحد تولیدی دیگری بود که امروز فعالیت خود را در کرمانشاه و در زمینی به مساحت ۳۸۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی بیستون آغاز کرد.

برای این واحد تولیدی ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای حدود ۶۰ نفر شغل ایجاد شده ‌است.

کارگاه رنگرزی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه نیز آخرین طرحی بود که با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار امروز در شهرک صنعتی فرامان افتتاح شد.

این واحد ظرفیت رنگ‌آمیزی ۸۰ تا ۱۰۰ تن پشم را در سال دارد و برای ۱۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

همچنین از واحد گونی‌بافی سپیدان غرب نیز ازدیدی بعمل آمد.

.

کد خبر : ۳۰۰۴۹۴