خبرگزاری کار ایران

همزمان با سومین روز از هفته دولت

فاز نهایی مجتمع آبرسانی سده افتتاح شد

صبح امروز وهمزمان با سومین روز از هفته دولت فاز نهایی مجتمع آبرسانی سده که شامل روستاهای وزق، جنت آباد و جلگه سده می‌باشد با حضور استاندار خراسان جنوبی و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا وجه اله خدمتگزار، صبح امروز در مراسم افتتاح فاز نهایی مجتمع آبرسانی سده در جمع مردم روستای جلگه سده از توابع شهرستان قاینات، توجه به روستا‌ها و مناطق دورافتاده را از مهم‌ترین سیاست‌های کاری دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در این زمینه تاکنون خدمات و اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی در ادامه پیش بینی معاونت روستایی برای ریاست جمهوری را از جمله این اقدامات برشمرد وخاطر نشان کرد: برگزاری همایشی کشوری با حضور رئیس جمهوری و روستائیان به منظور شنیدن انتظارات و مسائل و مشکلات روستائیان وعشایر از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه است.

استاندار خراسان جنوبی تامین آب آشامیدنی خصوصاً ‌در روستا‌ها را از دیگر دستورکارهای دولت در این زمینه دانست و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله دراستان، اقدامات خوبی برای تامین آب روستائیان در خراسان جنوبی انجام شده است.

خدمتگزار گفت: باتوجه به وضعیت فعلی خصوصاً در روستاهای مرزی باید حداقل‌های معیشت برای مرزنشینان و روستاییان در این منطقه فراهم شود تا از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها و ایجاد حاشینه نشینی جلوگیری شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تقویت معیشت روستائیان و مرزنشینان در استان، ادامه داد: در این زمینه نیز با پیگیری‌هایی که انجام شد توانستیم مجوز فروش سوخت ویژه مرز نشینان را اخذ کنیم.

این گزارش حاکیست، فاز نهایی مجتمع آبرسانی سده که شامل سه روستای وزق، جنت آباد و جلگه سده می‌باشد، دارای ۳۷۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب، ۳۳باب حوضچه شیر آلات و ۱۸ کیلومتر خط انتقال و لوله گذاری می‌باشد که با بهره برداری از آن ۱۳۱ خانوار از نعمت آب سالم آشامیدنی برخوردار شدند.

کد خبر : ۳۰۰۴۸۴