خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی

بیش از ۷۲۲ پروژه عمرانی در هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۴ بیش از ۷۷۲ پروژه عمرانی قابل افتتاح است که از این تعداد ۱۹۶ پروژه شهری و ۵۲۶ پروژه روستایی‌ست.

به گزارش ایلنا، خدمتگزار در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امید ملی، اراده ملی و اعتماد ملی سه مولفه مهم موفقیت دولت تدبیر و امید است، گفت: در کنار این سه مولفه، تبیین و توجه به شعار سال، دولت توانست در عرصه‌های مختلف توفیق خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به پیروزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات ۱+۵، تصریح کرد: ایران بعد از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای جایگاه ویژه‌ای بین کشورها پیدا کرد و امروز ایران به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ مطرح است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: در سال ۹۴ بیش از ۷۷۲ پروژه عمرانی قابل افتتاح است که از این تعداد ۱۹۶ پروژه شهری و ۵۲۶ پروژه روستایی‌ست.

خدمتگزار ادامه داد: از مجموع پروژه‌هایی که در هفته دولت در استان افتتاح می‌شود ۷۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱۱ میلیارد تومان آماده افتتاح و ۱۸ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی، مجموع اعتبارات تملک داریی‌ها و سرمایه‌ای استان در سال‌جاری را ۲۴۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون بالغ بر۲۷ درصد تخصیص یافته و براساس نرم‌های مشخص بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مجموعه اعتبارت هزینه شده در حوزه پروژه‌های دهیاری بیش از یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه‌های هفته دولت برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود، افزود:۵۴۸ هزار و ۹۰۸ خانوار از افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی، اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی راه آهن سراسری را یکی از مطالبات مردم استان دانست و گفت: با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شد موفق به اخذ ردیف بودجه برای این پروژه شدیم و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اعتبار اختصاص یافته است.

وی موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصاد از طریق تقویت بخش خصوصی را از دیگر سرفصل‌های کاری در استان دانست و گفت: با توجه به تمام تلاش‌هایی که در این زمینه انجام شده اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها اقدامات مناسبی در استان انجام نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی ۱۷ ساله استان، تصریح کرد: این مشکل چالش جدی برای زندگی مردم ایجاد کرده و از این رو مسئولان مربوطه باید پیگیری‌های جدی درخصوص ارائه یک برنامه منسجم و کارشناسی شده در راستای تامین آب استان با همکاری وزارت نیرو داشته باشند.

خدمتگزار، در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران در موسسه مالی و اعتبای میزان ایجاد شده اشاره کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌هایی که از طریق استانداران استان‌های خراسان جنوبی، شمالی، رضوی و وزیر اقتصاد و دارایی و نیز رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام شده جایگزین مناسبی برای این موسسه مالی واعتباری انتخاب شده که در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود.

وی، با بیان اینکه مردم نگران سپرده‌های خود نزد موسسه مالی و اعتباری میزان نباشند، گفت: قطعاً با تصمیماتی که در این زمینه اخذ شده مقرر شده سپرده سپرده‌گذاران در یک برنامه زمان‌بندی مشخص و به مرور به حساب آنها واریز شود.

کد خبر : ۲۹۹۵۷۲