خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان

۱۰۹ پروژه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰۹ پروژه در کاشان با اعتبار بالغ بر ۱۱۹ میلیارد تومان از محل منابع داخلی، استانی و ملی و بخش خصوصی افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حمیدرضا مومنیان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های مورد افتتاح؛ ۴۱ پروژه عمران و بهسازی روستایی، ۲۵ پروژه عمران و بهسازی شهری، ۹ پروژه در حوزه آموزش و پرورش و ۷ پروژه اشتغال زایی می‌باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۷ پروژه در حوزه برق رسانی، کشاورزی، بهداشتی درمانی، فرهنگی ورزشی، منابع طبیعی و آبخیزداری و گازرسانی می‌باشد.

مومنیان گفت: بیش از ۵۷ میلیارد تومان اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات دولتی و نزدیک به ۶۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و بخش خصوصی است.

سرپرست فرمانداری کاشان با تشریح افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های شاخص شهرستان اظهار داشت: افتتاح مرکز بهداشتی درمانی برزک و خانه بهداشت نشلج کاشان در حوزه بهداشتی و درمانی و ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر کاشان و احداث سه باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۵۰۰۰ مترمکعب در حوزه عمران و بهسازی شهری می‌باشد.

مومنیان افزود: از دیگر پروژه‌های شاخص این حوزه می‌توان به احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی، تکمیل و راه اندازی استخر ذخیره آب و احداث و تکمیل دبیرخانه دائمی جشنواره گل و گلاب اشاره کرد.

وی افتتاح استخر امیر کبیر کاشان را از پروژه‌های شاخص در حوزه فرهنگی و ورزشی نام برد و گفت: این مجموعه با زیربنای ۱۷۲۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ده میلیارد ریال از منابع داخلی آماده بهره برداری است.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه پروژه‌های ایستگاه آتشنشانی خاتم الانبیا و استدیوی تصویری کاشان با محوریت شهرداری کاشان و حمایت دولتی انجام گرفته است اظهار داشت: آسفالت معابر شهری، بهسازی، جدول گذاری و تسطیح و همچنین بهسازی سالن کشتارگاه صنعتی دام کاشان از پروژه‌های در خور توجه عمران و بهسازی شهری می‌باشد.

مومنیان گفت: ۷ پروژه‌های اشتغالزایی با اعتبار بیش از ۴۳ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود که با این اقدام برای ۵۸۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل می‌شود.

سرپرست فرمانداری کاشان مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی و آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست و گفت: ۹ پروژه در این حوزه با اعتبار بیش ۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان از محل مشارکت بخش خصوصی و ۸۶۰ میلیون ملی و ۸۵۰ میلیون تومان استانی افتتاح می‌گردد.

وی زحمات خیرین در این خصوص را قابل تقدیر دانست و گفت: مدرسه بنیاد حکمت، مدرسه شهیدان تقی‌زاده، مدرسه آیت الله کاشانی و مدرسه حاج حبیب واحدی از جمله مدارسی است که با مشارکت خیرین و اعتبارات ملی و استانی به اتمام رسیده است.

مومنیان افزود: مدرسه حاج عباس طراح، مدرسه حاج عباس پیله وریان و نمازخانه زهرا نجفی فینی و توسعه ۲ باب کلاس درس – خانم متقی – مدرسه نقاده و نمازخانه مدرسه شهدای کرک – دوستی - از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این حوزه می‌باشد.

سرپرست فرمانداری کاشان همچنین از پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه کشاورزی هم نام برد و گفت: ۸ پروژه با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان با استفاده از اعتبار استانی، ملی و تسهیلات بانکی و بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی افزود: پروژه مرغ مادر گوشتی، گلاب و عرقیات گیاهی و اسانس گیاهی و همچنین احیا، بازسازی و مرمت قنوات بخشی از پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان می‌باشد که در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر : ۲۹۹۴۶۷