خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد

افتتاح ۳۲۸پروژه عمرانی، کشاورزی و صنعتی در هفته دولت

استاندار البرز از افتتاح ۲۵۶ پروژه عمرانی و ۷۲ طرح کشاورزی و صنعتی، طی هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی افزود: تا به اکنون ۲۵۶ پروژه عمرانی قابل افتتاح در سطح استان نهایی شده که با اعتباری بالغ بر ۲۲۲/۷ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: طرح‌های حوزه کشاورزی و صنعتی مجموعاً ۷۲ پروژه و با اعتبارات تخصیصی ۳۹۰ میلیارد تومان از سهم تسهیلات بانکی و هم منابع بخش خصوصی استفاده شده است.

طهائی به میزان اشتغالزایی این طرح‌ها نیز اشاره کرد و گفت: طرح‌های مذکور هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی را در سراسر استان به وجود می‌آورد که امیدواریم از این فرصت در جهت رونق اقتصادی استفاده شود.

استاندار البرز از افزایش منابع اعتباری پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت خبر داد و در مقایسه آن نسبت به سال گذشته گفت: اعتبارات هزینه شده در پروژه‌های هفته دولت از منابع مختلفی تأمین اعتبار می‌شود که در مقایسه با پروژه‌های سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۱۲۶ پروژه در شهرستان‌های البرز افتتاح شد و امسال این رقم به ۲۵۶ پروژه رسیده است که درمقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات هزینه‌ای را نشان می‌دهد.

استاندار البرز با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده از سهم منابع استانی، ملی و بخش سایر در سال جاری ۱. ۵ برابر شده است، ادامه داد: پروژه‌های هفته دولت از ۹۳ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۲۲/۷ میلیارد تومان افزایش اعتبار پیدا کرده است که مجموعاً ۱۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: این آمار بدون احتساب پروژه‌های طرح‌های صنعتی و کشاورزی‌ست.

طهائی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای انعکاس دستاوردهای دولت به مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصتی‌ست که خدمتگزاران در دولت عملکرد و کارکرد مسئولیتی خود را به اطلاع مردم برسانند و فرصتی تا در دیدار‌ها بیشتر در جریان مسائل مردم استان قرار گیرند و انتظار می‌رود فرمانداران هم دیدارهای خود را در بخش‌های شهر و مناطق روستایی داشته باشند تا انشاالله مفید باشد.

وی سفرهای کاروان تدبیر و امید را دستاورد کاری خوبی برای مدیران استانی دانست و افزود: حضور مدیران در افتتاح پروژه‌ها برای مردم و خود مدیران مفید و موثر است چرا که از نزدیک با دیدگاه‌ها و مسائل مردم هر منطقه آشنا می‌شوند.

کد خبر : ۲۹۹۲۴۹