خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد البرز

سقف رقم کمک هزینه معیشت در همه استان‌های کشور یکسان است

مدیر کل کمیته امداد البرز با بیان اینکه سقف رقم کمک هزینه معیشت درهمه استان‌های کشور یکسان است گفت: در سال جاری، ۵٢ میلیارد ریال کمک هزینه معیشت به ٢٢ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی سالارکیا با بیان این خبر افزود: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد علاوه بر کمک هزینه معیشت از سایر خدمات این نهاد نیز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این رقم مربوط به ۴ ماهه نخست امسال است، تصریح کرد: کمک هزینه معیشت مددجویان به صورت ماهیانه به حساب آنان واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان البرز یادآور شد: سقف رقم کمک هزینه معیشت به صورت کشوری تعیین می‌شود و در همه استان‌های کشور یکسان است و در صورت افزایش در سراسر کشور اعمال خواهد شد.

این مسئول افزود: این خدمت یکی از اقدامات این نهاد و در راستای کمک به معیشت خانواده‌های تحت حمایت است و عمده اقدامات امداد در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، جهیزیه، فرهنگی و آموزش و... انجام می‌شود.

سالارکیا در ادامه با اشاره به نقش و همراهی مردم و سازمان‌های مردم نهاد در دستگیری از نیازمندان تصریح کرد: نهادهای مردمی و افراد نیکوکار دوشادوش امدادگران کمیته امداد در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان پیشگام هستند.

وی در پایان، با بیان اینکه مددجویان با این مساعدت‌ها بخشی از هزینه‌های جاری ماهانه خود را تامین می‌کنند گفت: اشتغالزایی و سوق دادن مددجویان به مرحله استقلال مالی، مهم‌ترین اولویت کمیته امداد است که بدون شک بخشی از این هدف از طریق پرداخت وام‌های خوداشتغالی و اشتغال خانگی محقق خواهد ‌شد.

کد خبر : ۲۹۹۱۹۶