خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد

احداث تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی سفیدرود

ایلنا: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت تا چند ماه آینده آغاز شود.

به گزارش ایلنا، طهمورث لاهوتی‌ اشکوری افزود: پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آغاز شود که احداث این تصفیه خانه براساس برآورد اولیه نیازمند حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به تقاضا برای صنایع کوچک، افزود: میزان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی صنایع کوچک با توجه به نوع فعالیت متقاضی متفاوت است؛ در شهرک‌های صنعتی گیلان اکنون صنایع خرد و کوچک حضور دارند و با توجه به نوع فعالیت آن‌ها عرصه در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول به در اختیار گذاشتن زمین برای فعالیت صنعتی در نواحی کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: در این مناطق زمین مورد نیاز به صورت نقد و اقساط در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

لاهوتی اشکوری بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سفیدرود تاکید کرد و افزود: تکمیل زیرساخت‌ها نظیر جمع‌آوری آبهای سطحی آسفالت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاز به فاز انجام می‌شود.

اشکوری به اختصاص بودجه ۱۳ میلیارد تومانی طی سال‌های ۸۸ الی ۹۴ به شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اشاره کرد و گفت: بخشی از این منابع در اختیار صنایع کوچک برای بهبود فضای کار خرید ماشین‌آلات به کار رفته است.

لاهوتی اشکوری به کمبود زمین برای واگذاری در شهرک صنعتی آستارا اشاره و تصریح کرد: به دلیل بافت طبیعی گیلان ملاحظات زیست محیطی را باید همواره لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در سال گذشته موفقیت آمیز بوده است، افزود: در آینده‌ای نزدیک خط تولید در استان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: تا سقف ۳ میلیارد تومان برای تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که ۸۰ درصد آن توسط بانک مربوطه ضمانت شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده توسط سرمایه‌گذار در بانک تامین می‌شود.

کد خبر : ۲۹۶۹۰۶