خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در مراسم تجلیل از خبرنگاران اعلام کرد

بازدید 3 میلیون گردشگر از نیاسر

شهردار نیاسر از رشد 40 درصدی گردشگر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 3 میلیون گردشگر از این شهر بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان جمشید اسماعیلی دیشب درمراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بیشترین توسعه گردشگری شهر نیاسر مدیون اطلاع‌رسانی خبرنگاران کاشانی بوده‌است.

شهردار نیاسر با اشاره به افزایش حضور گردشگر گفت: ضروری‌ست تا سال آینده با همت مسئولان تمام تلاش خود را در ساماندهی گردشگران بکار گیریم.

به گفته وی، هزینه خدمات‌رسانی به گردشگران امسال در نیاسر 200 درصد رشد داشته‌است.

اسماعیلی درپاسخ سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه علیرغم کمبود بودجه‌های شهرداری برای ایجاد زیرساخت گردشگری این شهر چه تدابیری برای حجم عظیم گردشگر اندیشیده شده است گفت: با توجه به اینکه جمعیت ثابت نیاسر بسیار پایین است و حجم عظیم گردشگری که درطول سال به این شهر سفر می‌کنند باعث شده هزینه خدمات‌رسانی به آنها بیش از 200 درصد رشد داشته باشد.

وی با انتقاد از در نظر نگرفتن  موضوع گردشگری نیاسر در زمان سرشماری آمار ونفوس گفت: پایین بودن جمعیت این شهر باعث شده تا از عوارض ارزش افزوده فوق العاده  پایینی در این شهر برخوردار  شویم، از طرفی چون خدمات‌رسانی به این تعداد گردشگر نیازمند هزینه بالایی‌ست از مسئولان کشوری  تقاضا داریم تا  بودجه خاصی را برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری این شهر در نظر بگیرند.

شهردار نیاسر جمعیت ثابت سالیانه گردشگر این شهر  را 15 هزار نفر اعلام کرد.

تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران کاشان و حضور آنها به اتفاق بخشدار، شهردار و رئیس شورای شهر نیاسر در مراسم شهادت امام جعفر صادق و شرکت در اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی  در مرقد مطهر حضرت سلطان علی ابن  امام محمد باقر پایان بخش این برنامه بود.

بخش نیاسر از توابع شهرستان کاشان و استان اصفهان است.

شهر نیاسر در فاصله 24 کیلومتری شمال غربی کاشان  قرار دارد که از طریق اتوبان در فاصله 240 کیلومتری شهر تهران پایتخت ایران، 100 کیلومتری شهر قم مرکز استان قم و 260 کیلومتری شهر تاریخی اصفهان مرکز استان اصفهان قرار دارد.

فاصله این شهر از سه محور ارتباطی مهم کشور یعنی از راه‌آهن و محور زمینی بندر عباس – تهران 24 کیلومتر و از محور شیراز- اصفهان – تهران 60 کیلومتر است.

کد خبر : ۲۹۶۶۴۵