خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان

تنها چهاردرصد از ظرفیت فرودگاه رشت مورد استفاده قرار می‌گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: با وجود اینکه این فرودگاه سردار جنگل ظرفیت خدمات‌دهی به 100 سورتی پرواز در 24 ساعت از شبانه‌روز را دارد اما متاسفانه فقط 4 درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور در چهارمین جلسه کمیته حمل و نقل هوایی گیلان که با حضور جمعی از مدیران برگزار شد با  انتقاد از عدم حضور بعضی از اعضاء کمیته، اظهار کرد: در صورت عدم همکاری بعضی از مدیران مرتبط با صنعت حمل و نقل هوایی استان، این موضوع از طریق وزارتخانه متبوع پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت فرودگاه سردار جنگل برای پذیرش  100 سورتی پرواز در طول شبانه‌روز،  افزود: متاسفانه کمتر از چهار درصد از این ظرفیت استفاده می‌شود و ضروری‌ست مدیر کل فرودگاه گیلان با همکاری اعضاء کمیته حمل و نقل هوایی، پیگیر افزایش پروازها باشد.

معاون استاندار گیلان درباره آب اراضی کشاورزی اطراف فرودگاه رشت که وارد باند پرواز می‌شوند، بیان کرد: مدیر کل فرودگاه استان براساس استاندارهای هواپیمایی کشوری جهانی( ایکائو) طرح پیشنهادی خروج آبها و آلودگی رودخانه‌های موجود در فرودگاه رشت را توسط مشاور به استانداری ارائه کند تا از  محل اعتبارات مدیریت بحران، هزینه‌های مشاوره و اجرا پرداخت شود.

 

 

کد خبر : ۲۹۳۶۲۴