شوفر وارد عرصه بینالمللی شد
جوانان نخبه و خلاق کردستانی با تولید بازی رایانهای تمام ایرانی و توزیع در شبکه جهانی بازیهای رایانهای، سیستمهای بازی در سطح جهان را مبهوت خود کرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حیدری مدیرعامل استودیو ژووری مانگ، مدیر فنی و طراح بازی ایرانی شوفر و مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال کردستان امروز شنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز فرهنگ دیجیتال استان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج خواستار توجه و حمایت هر چه بیشتر مسولان کشوری و استانی از نخبگان، طراحان و فعالان عرصه هنر دیجبتال و تولید و طراحی بازیهای رایانهای و نرم افزاری شد.
وی افزود: بازی رایانهای 'شوفر' یک بازی مستقل ایرانی به سبک ریسیگ (مسابقهای) است که از سال 1391 تولید آن توسط استودیو ژووری مانگ و به همت 25 نفر از جوانان نخبه و خلاق کردستانی آغاز شد و خوشبختانه پس از سه سال کار مستمر، این اثر ساخته شده و روانه بازار شد.
حیدری خاطرنشان کرد: بازی رایانهای شوفر با دارا بودن استانداردهای بین المللی در تولید توانسته نظر کاربران را در شبکه استیم جلب و برای نشر بین المللی در این شبکه انتخاب شود چرا که گیم پلی بازی بر اساس قوانین واقعی فیزیک شبیه سازی شده است.
وی افزود: لوکیشنهای بازی در محیطهای کوهستانی زاگرس و استان کردستان اتفاق میافتد، در طراحی مسیر ها بسیار سعی شده تا اتمسفر آنها علاوه بر واقعیت، سبک و سیاق ایرانی داشته باشند، همچنین برای طراحی اتومبیلهای داخلی از فناوری اسکن سه بعدی بهره برده شده و 9 زبان زنده دنیا در این بازی به کار گرفته شده است.
مدیر فنی و طراح بازی ایرانی شوفر افزود: موسیقی این بازی نیز طیف جدیدی از موسیقی بومی هر منطقه را شامل میشود و از لحاظ ریتمیک در موازات با گیم پلی حرکت میکند و به نحوی مکمل آن محسوب میشود و تمام توان خویش را به کار بردهایم که ویژگیهای جغرافیایی، پوشش گیاهی، موسیقی کردی و فولکلوریک کردستان را به تمام جهان معرفی کنیم.
حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازی رایانهای «شوفر» با کسب GreenLight از شبکه توزیع دیجیتال بازی توانسته است به بازار توزیع بین المللی دست یابد.
وی افزود: شبکه استیم یکی از بزرگترین شبکههای ناشر بازیهای رایانهای در دنیا بوده و حدود 480 میلیون عضو دارد که بسیاری از شرکتهای بزرگ برای نشر بازیهای خود به این شبکه مراجعه میکنند و خوشبختانه تاکنون 5میلیون نفر از بازی رایانهای شوفر در این شبکه بازدید کردهاند و اکنون فروش بینالمللی این بازی ایرانی آغاز شده است.
این طراح بازیهای رایانهای اظهار کرد: اگر از سوی مسئولان کشوری و استانی از گروههای تولید کننده آثار رایانهای حمایت شود بدون شک میتوانیم آثاری با دامنه گستره بیشتری را تولید کنیم.
حیدری افزود: پروژه تولید بازی رایانهای شوفر بیش از 150 میلیون تومان هزینه برده است و با توجه به استقبال گسترده جهانی از این بازی امیدهای ما برای فروش بسیار عالی این محصول افزایش یافته و این درحالی است که تاحال توزیع داخل کشور این بازی آغاز نشده است.
وی خاطرنشان کرد: پروژه تولید بازی شوفر 2 نیز در دست اقدام بوده و انتظار داریم که مسئولان و متولیان امر علاوه بر حمایت مالی زمینه را برای بهرهمندی از تسهیلات توزیع داخلی این نرم افزار برای گروههای شهرستانی فراهم کنند چرا که عرضه نرم افزارها در سطح کشور در انحصار تعدادی محدود بوده و نمیتوانیم به آسانی وارد این سیستم توزیع شویم.