خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز توانبخشی کرمانشاه

نیکوکاران توجهی به مرکز توانبخشی کودکان معلول ندارند

مدیر مرکز توانبخشی کودکان معلول ذهنی و حرکتی کرمانشاه گفت: از طرف خیرین و نیکوکاران توجه چندانی به مرکز توانبخشی کودکان معلول نمی‌شود که امیدواریم این عزیزان نگاه ویژه‌ای به کودکان معلول داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، فضل الله رنجبر از مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی و حرکتی در این شهر بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات کودکان دچار معلولیت‌های ذهنی و حرکتی آشنا شد.

در این برنامه، رنجبر هدف از این دیدار را بررسی مشکلات کودکان دچار معلولیت‌های مختلف ذهنی و  حرکتی برشمرد و خواستار کمک خیرین و نیکو کاران به مرکز توانبخشی و نگهداری این کودکان شد.

فرماندار کرمانشاه گفت: متاسفانه ما مسئولان آنقدر درگیر برنامه‌های مختلف و جلسات گوناگونیم که فراموش کرده‌ایم کودکان معلول نیز وجود دارند، ای کاش مسئولان و خیرین حداقل ماهی یک بار به این مرکز سرکشی داشته و کودکان معلول را تنها نگذارند چرا که کمک به این بچه‌ها که مثل فرزندان خودمان هستند.

در ادامه، چراغی مدیر این اظهار کرد: از آنجا که این مرکز به صورت نیمه خصوصی اداره می‌شود، تامین منابع مالی و هزینه‌های آن بسیار سخت و دشوار است.

وی با قدردانی از حضور فرماندار کرمانشاه و توجه وی به کودکان تحت مراقبت، گفت: از سردار کیومرث شیخی فرماندهی مرزبانی کرمانشاه نیز به خاطر تلاش‌ها و مساعدت‌های مستمرشان به کودکان معلول تشکر و قدردانی می‌کنیم.

چراغی افزود: متاسفانه از طرف خیرین و نیکوکاران توجه چندانی به مرکز توانبخشی کودکان معلول نمی‌شود که امیدواریم این عزیزان نگاه ویژه‌ای به کودکان معلول  داشته باشند.

مرکز توانبخشی کودکان معلول ذهنی و حرکتی  توسط خانم هدیه چراغی و همسر وی حمیدرضا رهگذران از 18 سال پیش تاکنون به سرپرستی و مراقبت‌های مختلف خاص کودکان دچار معلولیت‌های ذهنی و حرکتی و با هزینه‌کردهای شخصی در حال فعالیت است.

گفتنی‌ست مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی و حرکتی یک 150 کودکان دارای معلولیت‌های مختلف ذهنی و حرکتی سرپرستی می‌شوند که از این تعداد 70 نفر در خود مرکز و 80 نفر دیگر با اعزام پرستاران و کارشناسان مربوطه در منازل، تحت سرپرستی و مراقبت‌ها مختلف حرکتی و روانشناسی و گفتار درمانی هستند.

 

کد خبر : ۲۹۱۱۹۰