خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان در پاسخ به ایلنا

ترکیه نخستین مقصد خارجی گردشگری مردم آذربایجان شرقی‌ست

معاون گردشگری سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: ترکیه نخستین مقصد گردشگری مردم این استان را به خارج از کشورتشکیل می‌دهد.

احمد حمزه‌زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس مقاصد بعدی سفرهای خارجی مردم این استان  به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه طی 4 ماهه اول امسال نیز 120 هزار گردشگر خارجی از استان آذربایجان شرقی بازدید کرده‌اند افزود: بیش از 500 هزار نفر گردشگر داخلی نیز از این استان بازدید کرده‌اند که البته این آمار تنها مربوط به اماکن اقامتی  آذربایجان شرقی بوده و بخش عمده‌ای از گردشگران داخلی این استان در منازل اقوام و آشنایان خود سکونت می‌کنند که در این آمار ذکری از آن نشده است

حمزه‌زاده به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: ما با کاهش آمار گردشگری سلامت روبرو بوده‌ایم که عوامل متعددی درآن دخیل‌اند. از آن جمله در موضوع اعزام بیماران به کشور ما که عمدتا از جمهوری آذربایجان است ایران در اولویت آنها نبوده و با وجود علاقه‌مندی مردم آذربایجان، کشورهای دیگری مدنظر مسئولان جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

وی افزود: البته در داخل کشور نیز سیستم مناسبی برای پذیرش بیماران نیز پیش بینی نشده که در این ارتباط اقداماتی از جمله تأسیس شرکت ویژه حمل  سلامت در مبادی ورودی و انجام  نظارت‌های در داخل کشور صورت گرفته است. ضمن آنکه کاهش ارزش پول آذربایجانی ها نیز در این امر بی تأثیر نبوده است.

کد خبر : ۲۹۰۸۰۷