خبرگزاری کار ایران

به دلیل افت شدید بارش در مناطق عشایری استان

توزیع روزانه 140 هزار لیتر آب در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عالی عشایر این استان از آبرسانی به مناطق عشایری خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "مجید علی پور" پنجشنبه در نشست شورای عالی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان گفت: به دلیل افت شدید بارش در مناطق عشایری این استان، آب موردنیاز عشایر از طریق تانکر تامین می‌شود.

وی تعداد تانکرهای آبرسان به عشایر کهگیلویه و بویراحمد را 16 دستگاه اعلام و اظهارکرد: این تانکرها بطور شبانه‌روزی کار حمل آب موردنیاز عشایر و دام‌های آنها را برعهده دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: روزانه بطور متوسط حدود 140 هزار لیتر از طریق تانکرهای آبرسان به عشایر این استان حمل می‌شود.

علی پور باتاکید براینکه همه تلاش برای رفع مشکلات در حوزه عشایر کهگیلویه و بویراحمد درحال انجام است، یادآورشد: برخی از چشمه‌های عشایری متاسفانه بدلیل کمی بارش خشک شده که بطور طبیعی مشکلاتی را برای آنها بوجود آورده است.

وی در ادامه از خرید " جو " یارانه‌ای با قیمت 9 هزار ریال برای عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 600 تن " جو " یارانه برای تولید کنستانتره جهت تعلیف دام عشایر در اختیار کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست باتاکید بر آبرسانی مستمر به عشایر، از خدمات اداره کل امور عشایر استان در این ارتباط تقدیر کرد.

" سیدموسی خادمی " گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای خدمات‌رسانی مطلوب به عشایر موظفند با اداره کل امور عشایر استان همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر : ۲۸۴۶۹۷