خبرگزاری کار ایران

در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه؛

ارزش ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم حدود 10 برابر افزایش یافت

مدیر کل گمرک کشوردر منطقه آزاد قشم گفت: ارزش ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 33 درصد و از نظر ارزش ریالی حدود 10 برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حسین سعیدی افزود: در این مدت ترانزیت خارجی صادره از این منطقه به ارزش 473 میلیارد و 399 میلیون و 811 هزار ریال رسید.

سعیدی، عمده کالاهای ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم را کولر گازی، شمش سرب، اجزا و قطعات یخچال، اجزا و قطعات تلویزیون، ضایعات آهن، موتور قایق، شکر، کفش و شامپو و مقصد آنها را کشورهای اندونزی، امارات و همچنین مناطق آزاد چابهار، کیش، انزلی، اروند سیرجان، میرجاوه و بندر امام خمینی اعلام کرد.

مدیر کل گمرک ایران در منطقه آزاد قشم همچنین از ترانزیت خارجی وارده به میزان چهار میلیون و 55 هزار تن و به ارزش 495 میلیارد و 352 میلیون و 592 هزار ریال در مدت یاد شده به مقصد گمرک قشم خبر داد.

سعیدی گفت: این ارقام از نظر وزن افزون بر پنج برابر و از حیث ارزش ریالی بیش از سه برابر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیشتر کالاهای ترانزیت خارجی وارده گمرک قشم را پوشاک، کفش، لوازم خانگی و مواد اولیه شرکت های مستقر در منطقه آزاد قشم عنوان و مبادی آنها را گمرکات شهید رجایی، بازرگان، فرودگاه امام خمینی(ره)، کیش و چابهار اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به ورود و خروج 307 هزار و 934 دستگاه وسایل نقلیه شامل کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری از طریق اسکله های لافت و پهل به جزیره قشم، یادآوری کرد: آمارهای یاد شده در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته حاکی از افزایش یک درصدی در این بخش است.

وی از صادرات قطعی 84 میلیون و 431 هزار تن کالا شامل قطعات منفصله خودرو، روغن موتور، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، اجزاء و قطعات یخچال، جارو برقی، تلویزیون، خودرو، توتون، پاکت فیلتر جهت تولید سیگارت به کشورهای امارات متحده عربی، چین، آلمان، برزیل و پاکستان به ارزش بیش از 199 هزار و 326 دلار خبر داد.

سعیدی گفت: این میزان صادرات قطعی در دو ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن بیش از 31 برابر و از نظر ارزش ارزی افزون بر 10 برابر افزایش داشته است.

کد خبر : ۲۸۳۸۷۴