خبرگزاری کار ایران

عسگریان:

نیروگاه‌های استان زنجان در مصرف گاز رکورددار هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بابیان اینکه نیروگاه‌های استان زنجان در مصرف گاز رکورددارهستندگفت: صنایع و نیروگاه‌های استان در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ٣٩۴ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از شرکت گاز استان زنجان، سید سعید عسگریان افزود: مجموع گاز مصرفی استان در سال گذشته؛ دو میلیارد و ١٠۵ میلیون متر مکعب بوده است که صنایع و نیروگاه‌ها با مصرف بیش از ۵٢ درصد این مقدار، از دیگر بخشهای مصرف؛ پیشی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: پارسال در بخش خانگی و تجاری ٨٧٢ میلیون مترمعکب، در نیروگاه‌ها ۶١٣ میلیون مترمعکب و در صنایع استان نیز ۴٨۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

عسگریان مقدار گاز جایگزین شده در جایگاههای سی ان جی استان در سال ٩٣ را ١٣٣ میلیون متر مکعب معادل شش درصد عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون ١٩ شهر از ٢١ شهر استان، به شبکه سراسری گاز متصل هستند.

عسگریان تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی استان را ٢۶٩ روستا اعلام و اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۶۷ روستای استان در دست اقدام است.

مصرف ۱۷۴میلیون متر مکعب گاز در استان زنجان ثبت شد

مدیر عامل این شرکت از تحویل بیش از ۱۷۴ میلیون متر مکعب گاز به مبادی مختلف مصرف؛ در نخستین ماه از بهار امسال خبر داد و گفت: مشترکین بخشهای مختلف این شرکت؛ فروردین ماه امسال بیش از ۱۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.

عسگریان افزود: از این مقدار، ۸۶ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و تجاری، بیش از ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز نیز به نیروگاه‌های استان تحویل شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف بیش از ۱۲ میلیون متر مکعبی گاز بخش صنایع در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزود: شرکت گاز استان زنجان در فروردین ماه سال ۹۴، بیش از ۴۴. ۵ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده و جزء استان تحویل داده و این در حالی است که مصرف صنایع استان در مدت مشابه پارسال، بیش از ۳۱ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، ‌ افزایش مصرف گاز در سطح استان را مربوط به جذب اشتراک جدید در بخشهای مختلف دانست و افزود: جایگاههای سی ان جی استان از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده‌اند که این مقدار در مدت مشابه پارسال، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

کد خبر : ۲۷۹۰۱۶