خروجی مراکز آموزشی، کاربردی نیست
استاندار زنجان، با اشاره به اینکه خروجی مراکز آموزشی، کاربردی نیست و در کاربردی کردن آن نیز با مشکل مواجه هستیم، گفت: فرایند آموزش در بسیاری از این مراکز ناکارآمد و نگران کننده است.
به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز چهارشنبه، در نهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی واحدها، پژوهشگاهها، پژوهشکدهها، سازمانها و مراکز جهاد دانشگاهی، افزود: امروز به ازاء کمتر از ۱۲ نفر دانش آموز در ایران یک نیروی انسانی در آموزش و پرورش خدمت میکند که این آمار پس از کشور سوئیس است و ما از تمام کشورهای دنیا شاخص بهتری داریم.
انصاری، با بیان اینکه ارتباط بین اقتصاد و مراکز آموزشی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر بتوان پیوند بین مراکز آموزش عالی و اقتصادی را ایجاد کرد، بسیاری از مشکلات کشور رفع میشود.
استاندار زنجان، در این زمینه به نوع نگرش و سرمایه گذاری در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در آموزش عالی و پژوهشی در کشور ۲ هزار و ۶۰۰ موسسه آموزشی و پژوهشی داریم که به تبع آن ۸۶ موسسه در هر استان فعال است.
استاندار زنجان، به مقایسه تعداد ادارت رسمی استانها پرداخت و یادآور شد: تعداد مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در هر استان با تعداد ادارات برابری میکند.
انصاری به حضور ۷۰ هزار عضو هیات علمی در این مراکز اشاره کرد و افزود: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو نیز در این مراکز و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل میکنند.
استاندار زنجان، ادامه داد: در کشور۳۶ پارک فن آوری و ۱۵۰ مرکز رشد فعال است و این سیستم چندین سال است که فعالیت میکند و به لحاظ کمی توسعه خوبی پیدا کرده است.
انصاری، با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار ظرفیت خالی در مراکز آموزشی کشور وجود دارد، افزود: این مساله توجه نظام جمهوری اسلامی به لحاظ سخت افزاری را نشان میدهد.