خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان:

آزمایش DNA در گیلان راه اندازی شد

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از راه‌اندازی آزمایش DNA در استان خبر داد و گفت: از این پس نیازی به مراجعه افراد به پایتخت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی، امروز در جمع اصحاب رسانه، افزود: سال گذشته ۷۵ هزار و ۷۰۲ مورد پرونده جدید در بخش معاینات عمومی در پزشکی قانونی گیلان تشکیل شد.

آیتی فیروزآبادی، با بیان اینکه پزشکی قانونی گیلان در سال ۹۳، بیش از ۱۰۶ هزار مراحعه کننده داشته است، بیان کرد: آمار عملیات تشریح پارسال، یک هزار و ۹۳۷ مورد بوده که نشان دهنده کاهش ۴. ۶ درصدی نسبت به سال ۹۲ است.

آیتی فیروز آبادی، به انجام بیش از ۱۶ هزار مورد آزمایش در پزشکی قانونی گیلان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع در سال ۹۳ با کاهش آمار مرگ و میر مواجه بوده‌ایم.

وی، با بیان اینکه در سال ۹۳ آمار جان باختگان سوانح رانندگی در گیلان ۶۲۸ مورد بوده است، افزود: این استان از این حیث مقام دهم در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، به مطرح شدن ۴۹۶ پرونده به کمیسیون پزشکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۷۵ مورد پرونده در خصوص مرگ طبیعی به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد.

وی، با بیان اینکه رسیدگی به پرونده مرگ و می‌رهای طبیعی در حوزه وظایف پزشکی قانونی نیست، عنوان نمود: با اجرای طرح داد پزشک از ارجاع این قبیل موارد به این مجموعه جلوگیری شده است.

آیتی فیروز آبادی، به فعالیت ۷ داد پزشک در گیلان اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه اخیر، ۲۴۹ مورد جواز دفن در استان توسط این پزشکان صادر شده است.

وی، از کمبود ۶ سالن تشریح در استان سخن گفت و اضافه کرد: به زودی ۳سالن تشریح شهرهای بندرانزلی، رودبار و صومعه‌سرا افتتاح می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، کمبود اعتبارات را و عدم توانایی این مجموعه در پرداخت دستمزد کارکنان را عامل تعطیلی برخی از مراکز دانست و افزود: فعالیت واحدهای دیگر نیز محدود شده است.

آیتی فیروزآبادی، درباره آمار فوت شدگان در تعطیلات نوروزی نیز گفت: ۳۳ مورد فوت در نوروز ۹۴ اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل تغییری نداشته است.

وی، بیشترین فوتی‌ها را مربوط به شهرستان‌های رشت و تالش معرفی کرد و بیان داشت: در دو ماهه نخست سال جاری ۱۰۱ مورد فوت ناشی از تصادفات در گیلان به وقوع پیوست.

کد خبر : ۲۷۸۴۲۱