خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری :

جشنواره بهار نارنج یک فرایند اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی سرزمین شمال است

فرماندار ساری، با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید طبیعت‌گردی با هدف توسعه و اشاعه فرهنگ گردشگری روستایی تاکید شده است،گفت: برپایی جشنواره‌های بومی محلی نقطه قوت جذب گردشگر و رونق اقتصاد منطقه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، جواد واحدی افزود: برگزاری جشنواره‌ها در هویت بخشی فرهنگ بومی مازندران و شناساندن فرهنگ و آیین‌های گذشتگان به نسل آینده کمک می‌کند و جشنواره بهار نارنج انگیزه‌ای برای جنبش و حرکت حفظ و احیا فرهنگ‌های مختلف ناب مازندرانی است.

واحدی، با تاکید براینکه برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ حفظ و احیای فضای سبز شمال است،خاطر نشان کرد: جشنواره بهار نارنج یک فرایند اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی سرزمین شمال است و همه ما باید در توسعه و شکوفایی آن تلاش کنیم.

واحدی، با تاکید بر اینکه درخیلی از شهرهای کشور ما نارنج کاشته می‌شود، بیان کرد: در سرزمین حاصلخیز ما باید در نقطه نقطه این خاک، درختان متناسب با آب و هوا کاشته شود که علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد فضای سبز، در جلوگیری از فرسایش خاک وسیلاب و بادهای شدید نیز موثر خواهد بود.

فرماندار ساری با بیان اینکه شهرهای مازندران از فرهنگ و سنت‌های گوناگون بهره‌مند هستند، یادآور شد: باید با برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف ارائه توانمندی‌ها و جذب گردشگر،توسعه اقتصادی را رقم بزنیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه شهرستان ساری دارای ظرفیت‌های  ویژه‌ای در زمینه فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی است که باید به آنها بهاء بدهیم، گفت : چنین جشنواره‌هایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان را در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی به نمایش می‌گذارد که همه  اینها نمود بحث اقتصاد فرهنگی و فرهنگ اقتصادی است.

مسئول ارشد شهرستان ساری افزود: شهر ها و روستاهای مازندران از فرهنگی های متفاوت برخوردارند که این یک مزیت و یک موقعیت منحصر به فرد است و باید ازاین ظرفیت هابخوبی بهره جست .

فرماندار مرکز استان با اشاره به اینکه در دولت تدبیرو امید طبیعت گردی با هدف توسعه و اشاعه فرهنگ گردشگری روستایی تاکید شده است ،مطرح کرد :برپایی جشنواره های بومی محلی نقطه قوت جذب گردشگر و رونق اقتصاد منطقه خواهد بود .

واحدی رونق و توسعه اقتصادی گردشگری را در برنامه ریزی دقیق ،برای برگزاری جشن ها و آیین ها مطرح کرد و ابراز داشت :در معرفی سنت ها و آیین های شکرگذاری در فصول مختلف و بازی های محلی و... ،در سطح استانی و ملی و حتی بین المللی برای جذب گردشگر ،احیای آیین های کهن و رونق اقتصادی ، برنامه ریزی کارشناسانه را می طلبد .

واحدی با بیان اینکه امروز در تقابل میان سنت و مدرنیته گرفتار شدیم ،اظهار نمود : برگزاری جشنواره ها در هویت بخشی فرهنگ بومی مازندران وشناساندن فرهنگ و آیین های گذشتگان به نسل آینده کمک می کند.

وی گفت :تجربه هایی که از پیران و گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته شده است و درسی فراموش نشدنی است باید با برگزاری جشنواره هایی با هدف یادآوری گویش و سنت های گذشتگان ،به احیای کهن خود بپردازیم .

کد خبر : ۲۷۷۷۵۱