مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان:
عملیات اجرایی پارکینگ میدان امام علی کلید خورد
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان، با اشاره به مناسب سازی خیابانها و پیادهروها برای تردد جانبازان و معلولان گفت: دراجرای پروژههای جدید همه مباحث به خصوص محل تردد معلولان و جانبازان در نظرگرفته میشود ولی در پروژههای قبلی برای مناسب سازی با محدودیتهایی روبرو هستیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان ؛ مصطفی بهبهانی، پیش ازظهرامروزدرنشست خبری باخبرنگاران افزود: یکی از معضلات پیاده روها موانع تاسیساتی است که به تازگی در استانداری مطرح شده که دستگاههای خدماتی متعهد شده اند که تاسیسات و موانع را جابه جا نمایند تا عبور معلولان با مشکل مواجه نشود.
وی تاکید کرد: تاکنون۵۰ درصد ازپیاده روهای سطح شهر مناسب سازی شده است و حجم قابل توجهی از پیاده روها در دستورکاربازسازی قراردارد .
وی بااشاره به اینکه ازابتدای سال جاری تاکنون طراحی ۷۴ پروژه از سوی سازمان انجام و برای اجرا ابلاغ شده است، افزود: شاخص ترین پروژه های شهرداری که به طورحتم دربرنامه ۵ ساله ۱۴۰۰ شهرداری به آن توجه ویژه خواهد شد حلقه چهارم ترافیکی است و امید می رود در کنار پروژه های حمل و نقل عمومی بالاخص مترو تا پایان برنامه به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد:حلقه چهارم ترافیکی به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۶ کیلومتر آن در مناطق شهرداری اصفهان و بقیه در شهرهای مجاور قرار دارد.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان؛ با اشاره به اینکه سرعت خودرو دراین بزرگراه ۱۲۰ کیلومتر بر ثانیه تعریف شده است، افزود: حلقه چهارم ترافیکی دارای ۴ باند با عرض متغیر ۵۵ تا ۷۶ متر می باشد، همچنین ۲۰ روگذر و زیرگذر در محل تلاقی رینگ چهارم با خیابان ها و محورهای اصلی ترافیکی ایجاد می شود.
بهبهانی؛ با بیان اینکه تاکنون محل تلاقی حلقه چهارم ترافیکی با بلوار رضوان و شهررویاها اجرا شده است، اظهار داشت: نقشه های اجرایی بزرگراه شهید اردستانی در امتداد خیابان آبشار در محل تلاقی بزرگراه فرودگاه-اشکاوند جهت اجرا آماده شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رینگ چهارم ترافیکی با بعضی از محورهای اصلی از جمله خیابان های امام خمینی(ره)، جی، آبشار سوم که به نوعی ورودی شهر قلمداد می شوند عبور می کندباید دارای طراحی ویژه باشد.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مراحل مهم شکل گیری حلقه چهارم ترافیکی آزادسازی مسیر است که از سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: طبق برآورد تقریبی اولیه این بزرگراه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرا و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی هزینه دربردارد.
بهبهانی؛ با بیان اینکه ۶۰ درصد از این هزینه ها در محدوده شهر اصفهان است، اضافه کرد: طراحی تقاطع استقلال نیز انجام و نقشه های آن برای اجرا ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: انتظارما این است تا ظرف ۵ سال رینگ چهارم ترافیکی احداث شود اما یکی از معضلات شهرداری درآمدهای ناپایدار است.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۴ پروژه شاخص دردست طراحی است، گفت: طراحی میدان شورا در جنوب سی و سه پل، تعریض پل فلزی، ادامه خیابان فرشادی و پارکینگ طبقه زیرین، پارک سوار ایستگاه عاشق آباد، خیابان و پارکینگ اردیبهشت، خیابان آل بویه، پایانه جنوب غرب، مجموعه فرهنگی پنج رمضان و پل صاحب روضات از جمله این پروژه های شاخص هستند.
بهبهانی افزود: از بین این طرح های شاخص ۸ مورد از جمله نقشه های میدان پینارت و بلوار ارغوانیه، خیابان خلجا، خیابان شهید احمدی، مجموعه پارک سالن مطالعه و ورزشی گلستان، روگذر ۲۵ آبان، مجموعه ورزشی پزوه، تکمیل مرکز فرهنگی و کتابخانه، روگذر تقاطع حلقه چهارم ترافیکی و بزرگراه شهید اردستانی، میدان استقلال جهت اجرا ابلاغ و یا آماده ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه طراحی ۳۶۴ پروژه در دستور کار امسال این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: شاخص ترین پروژه های شهرداری که در برنامه ۵ ساله ۱۴۰۰ شهرداری به آن توجه ویژه خواهد شد حلقه چهارم ترافیکی است و امید می رود در کنار پروژه های حمل و نقل عمومی بالاخص مترو تا پایان برنامه به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای تحقق اهداف توسعه پایدار کشورها با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت سعی می کنند پروژه های عمرانی را هدایت کنند، تصریح کرد: سال ۹۴ آخرین برنامه اصفهان ۹۵ شهرداری است بنابراین امسال برنامه ریزی برای پنج ساله بعدی یعنی اصفهان ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: طراحی و نقشه های خیابان بیت الحسین آماده شده است ولی به دلیل مباحث میراثی هنوز این مهم اجرایی نشده این در حالی است اجرای این طرح به پیاده راه شدن میدان امام(ره) کمک می کند.
بهبهانی بر احداث پارکینگ در میدان امام علی(ع) ادامه داد: احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو در شمال میدان امام علی(ع) پیش بینی شده که به تازگی عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان اضافه کرد: پارکینگ فعلی در زیر میدان امام علی(ع) با ارتقاع استاندارد ۳ متر احداث شده است البته به دلیل اینکه لوله اصلی فاضلاب در این محور قرار داشت نمی توانستیم ارتفاع پارکینگ را افزایش دهیم.
بهبهانی به طرح روگذر ۲۵ آبان اشاره کرد و گفت: این طرح برای اجرا به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار آن انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح شرقی –غربی و در امتدا خیابان باهنر انجام می شود، افزود: با توجه به عبور مترو از شمال به جنوب امکان احداث شمالی جنوبی این روگذر وجود نداشت.
مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ترافیک در محور کاوه به مدرس و جنوب به شمال سنگین است که با اجرای این طرح سعی می شود با یک چراغ محور ترافیک را کنترل و زمان توقف شهروندان کاهش یابد.
بهبهانی به احداث پارکینگ در سطح شهر اشاره و ادامه داد: طرح جامع پارکینگ در شهر اصفهان انجام شده و در این طرح مقرر شده که در حاشیه رینگ دوم به داخل رینگ سوم احداث پارکینگ انجام شود.