خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در زنجان

توجه به تربیت روح ورزشکاران در کنار تربیت جسم ضروری است

توجه به تربیت روح ورزشکاران در کنار تربیت جسم ضروری است
کد خبر : ۲۷۶۱۸۹

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش پدیده ای است که ریشه در فرهنگ دارد، افزود: متاسفانه در سنوات اخیر شاهد بی توجهی به مقوله ارزش های فرهنگی در ورزش هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان امروزیکشنبه (20 اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان زنجان اظهار کرد: ورزش مقوله ای جد از فرهنگ نیست و اگر ورزش را از فرهنگ جدا بدانی، دچار پیامدهای منفی خواهیم شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورزش، ورزیدن همزمان جسم و روح است، خاطرنشان کرد: ورزش یک اقدام تربیتی است و مربیان همزمان با سلامت جسم ورزشکاران به سلامت جسمی آنان کمک می کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه اگر به اصل و بنای ورزش توجه عمیق تری داشته باشیم، تکلیف مسائل فرهنگی در ورزش روشن می شود، ادامه داد: مربیان ورزشی می توانند در کنار ورزش، بذرهای تربیتی را در نهاد ورزشکاران بکارند.

وی با بیان اینکه گذشت، ایثار، فداکاری و تواضع در ورزش باید به عنوان یک اصل مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد، اضافه کرد: اگر در سنوات اخیر از این ارزش ها در ورزش فاصله گرفته ایم به جهت بی توجهی هایی است که در برخی از مقاطع به ورزش داشتیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اگر ورزش را از ارزش های اصیل تهی کنیم، پیامدهای منفی بسیاری را درآینده ورزش شاهد خواهیم بود، افزود: بازگشت به ذات ورزش و توجه به مقوله های فرهنگی در کنار ورزش تنها راهکار است.

به گفته احمدی، رعایت ارزش ها و شئونات یک مسئولیت اصلی در ورزش است و باید به خواسته های نابجای خود در ورزش پابگذاریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرهنگ در ذات ورزش نهفته است و صیانت از این مساله بزرگترین اقدام است، افزود: ورزش باید یک فعالیت فرهنگی و معرفتی باشد که بتواند فرد را تربیت کند.

وی با انتقاد از سهل انگاری برخی از مربیان در تربیت فرهنگی ورزشکاران، ادامه داد: این سهل انگاری قابل جبران نیست و باید پذیرفت که این عمل ریشه تمام بداخلاقی ها در ورزش است.

احمدی دغدغه فرهنگی مربیان ورزشی را مورد تاکید قرار دارد و افزود: باید در کنار تربیت جسم به تربیت روح ورزشکاران توجه شود.

در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به تلاش این مجموعه در عجین کردن روح ورزشکاران استان زنجان با موضوعات فرهنگی، گفت: هنوز تا موفقیت فاصله زیادی داریم که همت و عزم تمام هیات های ورزشی را می طلبد. 

ارسلان حسینی ادامه داد: انتظار داریم  با رهنمودهای بسیج و حوزه های فرهنگی بتوانیم در سال جاری خلاء های فرهنگی ورزش استان را مرتفع کنیم. 

وی با اشاره به نقش شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تلاش می کنیم تا ارزش مداری در عرصه ورزش را در استان نهادینه کنیم.

حسینی در پایان سخنان خود، بازنگری جدی وضعیت مربیان را مورد تاکید قرار دارد و تصریح کرد: اگر این مساله مورد تاکید قرار گیرد از بازخوردهای منفی اخلاق ورزشکاران در عرصه های بین المللی جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز