خبرگزاری کار ایران

27 هزارهکتار ازمزارع گندم وجو چاراویماق بیمه شدند

کد خبر : ۲۵۸۲۲۰

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: با پایان یافتن زمان کاشت ۲۶ هزار و ۲۱۲ هکتار از اراضی زراعی گندم و جو این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید احمدی امروز در جمع خبرنگاران افزود: زمین‌های کشاورزی گندم و جو این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی اعم از خطرات خشکسالی، تنش‌های گرمایی و باد گرم قرار گرفته است، بطوری که این شهرستان امسال نیز مثل سنوات گذشته از نظر درصد پوشش بیمه با ۵۲ درصد جزء رتبه‌های بر‌تر استانی است.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سال زراعی ۹۴-۹۳ مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با نظارت کار‌شناسان اقدام به تجهیز و آماده سازی شرکت‌های کارگزاری خدمات بیمه‌ای در شهرستان نموده است افزود: همچنین کارگاههای آموزشی – ترویجی را در محل مدیریت و مراکز دهستان‌ها و روستاهای شهرستان در جهت ارتقاء آگاهی و ارائه راهنمایی‌های موردنیاز برای بهره برداران ذینفع برگزار کرده و زمینه‌های لازم جهت استفاده از بیمه محصولات زراعی را فراهم کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: کار کشاورزی همیشه با خطرات بی‌شمار طبیعی روبرو بوده و عدم اطمینان از بازده محصول از اولویت‌ترین خطرات پیش روی کشاورزان می‌باشد، با عنایت به اینکه تنها چ‌تر حمایتی دولت از تولیدکنندگان اعم از زراعت، دامپروری و باغداری صندوق بیمه کشاورزی می‌باشد لذا کشاورزان و زارعین می‌توانند با بیمه نمودن محصولات خود با افزایش اعتماد به نفس به یک ثبات نسبی در تولید و تامین معیشت زندگی خویش برسند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز