خبرگزاری کار ایران

سرپرست کارگاه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد:

۱۵ هزار میلیارد تومان برای اتمام و بهره‌برداری راه‌آهن دورود-خرم‌‌آباد مورد نیاز است

۱۵ هزار میلیارد تومان برای اتمام و بهره‌برداری راه‌آهن دورود-خرم‌‌آباد مورد نیاز است
کد خبر : ۱۶۱۰۶۸۹

سرپرست کارگاه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد ۱۵ هزار میلیاردتومان برای اتمام و بهره‌برداری راه‌آهن دورود-خرم‌‌آباد مورد نیاز است.

به گزارش ایلنا، منصور حمیدی روز شنبه بیست و پنجم اسفند ماه در حاشیه بازدید از پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه به‌عنوان بخشی از کریدور ریلی بندر امام خمینی (ره) به آستارا یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است. 

وی افزود: این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر شامل ۳۳ کیلومتر تونل، ۲۰ دستگاه پل خاص، ۳۷ تقاطع با آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی و ۲۵۰ دستگاه پل تیپ در حال اجرا است و از این نظر یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی کشور محسوب می‌شود. 

سرپرست کارگاه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد به وجود طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در این مسیر اشاره کرد و گفت: اجرای این تونل به دلیل شرایط زمین‌شناسی منطقه با چالش‌های فراوانی همراه بوده است. 

حمیدی با بیان اینکه پیشرفت کلی پروژه به ۵۴ درصد رسیده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ کیلومتر حفاری به روش هدینگ و ۷ کیلومتر به روش بن چینگ انجام شده که نشان‌دهنده ۴۷ درصد پیشروی تونلی است. 

وی‌عدم تأمین منابع مالی پایدار را مهم‌ترین چالش این پروژه عنوان کرد و افزود: این موضوع در چندین مرحله باعث تعطیلی موقت پروژه شده است. 

سرپرست کارگاه راه‌آهن دورود -خرم‌آباد گفت: بااین‌حال، در اواخر سال جاری با پرداخت به‌موقع بخشی از منابع مالی و تأمین مصالح موردنیاز، پروژه از تعطیلی مجدد فاصله گرفته و با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز