معاون وزیر:
طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش از رکود خارج می شود
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش آغاز شده تا از حالت رکود خارج شود و در همین رابطه درصد پیشرفت فیزیکی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایلنا از همدان، قاسم احمدی لاشکی روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستانهای رزن و درگزین بهمنظور بررسی مسائل آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش این منطقه در حاشیه بازدید از مدرسه دخترانه دارالفنون شهر رزن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژههایی که دارای درصد پیشرفت فیزیکی بالایی باشند برای سرعت پیشرفت فیزیکی انتهای کار و تکمیل آن صد درصد اعتبار لازم را اختصاص خواهیم داد.
وی ادامه داد: در صورتیکه پروژهای دارای درصد پیشرفت فیزیکی پایینی باشد در یک پروسه ۲ ساله اعتبار لازم به پروژه اختصاص داده خواهد شد تا طرح به نتیجه برسد.
احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه میانگین فضای آموزشی به ازا هر دانشآموز باید به ۶.۱ دهم درصد برسد گفت: در حال حاضر میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانشآموز ۵.۲۸ درصد بوده که بر اساس آنچه قانونگذار و نمایندگان مجلس تکلیف کردهاند باید این میانگین برسد.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رسیدن به این میانگین فضای آموزشی اعتبار قابل توجهی باید هزینه شود که باید در لایحه بودجه سال آینده برای پروژههای ناتمام و افزایش سهم فضاهای آموزشی و پرورشی تلاش کنیم تا این اعتبارت در این رابطه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
احمدی لاشکی با اشاره به مدارس چرخشی سطح کشور گفت: سیستم ۶، سه، سه و یا چهار، سه که در سند تحول بنیادین آمده است باید تمام هم و غم ما این باشد که در این رابطه به اندازه کافی فضای فیزیکی و معلم داشته باشیم و هر گاه توانستیم این فضای کافی فیزیکی و معلم را داشته باشیم مدارس از حالت چرخشی خارج خواهند شد.
وی افزود: در این رابطه در برخی از استانهای سطح کشور چالش جدی داریم بهطوریکه در سیستان و بلوچستان با ۹۰۰ هزار دانشآموز و برخی شهرستانهای تهران با یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز، خارج شدن مدارس آنها از حالت چرخشی کار سختی بوده و باید در برنامه قانونگذاری و نمایندگان مجلس که تکلیف کردهاند بودجههای لازم در کنار برنامهها برای این امر در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: استخر شنای دانشآموزی شهرستان رزن نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد تکمیل می شود.