خبرگزاری کار ایران

لزوم تقویت زیر ساخت های آذربایجان غربی و افزایش آگاهی عمومی در برابر تهدیدات

لزوم تقویت زیر ساخت های آذربایجان غربی و افزایش آگاهی عمومی در برابر تهدیدات
کد خبر : ۱۵۴۸۷۲۹

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی بر تقویت زیرساخت‌ها و افزایش آگاهی عمومی در برابر تهدیدات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، در مراسم نکوداشت پدافند  غیر عامل که در سالن شهید رییسی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد از تلاش‌ها و اقدامات انجام‌شده در این حوزه برای تقویت زیرساخت‌ها و افزایش آمادگی عمومی در برابر تهدیدات مختلف خبر داد و گفت: ۹۰ رابط فعال در سطح دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت دارند که نقش مهمی در هماهنگی و اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های مربی‌گری، افزود: کارت‌های مربی‌گری طی یک هفته آینده برای این افراد صادر خواهد شد و دوره‌های تخصصی در حوزه‌های زیستی، سایبری و مردم‌محور برای افزایش دانش و توانمندی در مقابله با تهدیدات در دست برگزاری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی ارزیابی امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: در ارزیابی‌های انجام‌شده، ۳۵ دستگاه اجرایی با مشکلات آسیب‌پذیری مواجه بودند که شناسایی و احصا شده‌اند و اقدامات لازم برای رفع نقاط آسیب‌پذیر در حال پیگیری است.

آقایی همچنین به تهدیدات زیستی اشاره کرد و گفت: در این حوزه، شش مورد از مهم‌ترین تهدیدات شناسایی شده‌اند که تیم رصد و پایش اداره کل پدافند غیرعامل با نظارت مداوم در تلاش برای کاهش این تهدیدات است.

وی افزود: در زیرساخت‌های انرژی و آب استان نیز نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده و راهکارهایی برای کاهش خطرات احتمالی ارائه و اجرا شده است.

وی همچنین بر اهمیت خروج مراکز پرخطر از مناطق شهری و جمعیتی تاکید و بیان کرد:  اقدامات ویژه‌ای برای ارتقای ضریب اطمینان کارکرد زیرساخت‌ها به منظور تداوم خدمات در زمان بحران‌ها اتخاذ شده است.

آقایی یادآور شد:۱۰ دستگاه اجرایی استان فاقد مولد برق اضطراری بودند که هشدارهای لازم برای تامین این مولدها به آنها صادر شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان غربی بر نقش مردم در همکاری با پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم و آگاهی‌بخشی به آنها در زمینه تهدیدات از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از حوادث، پیامدهای فیزیکی ممکن است به زودی جبران شوند، اما پیامدهای روانی آنها می‌تواند سال‌ها اثرگذار باقی بماند.

آقایی با اشاره به افزایش تهدیدات سایبری و ابزارهای دیجیتال، بیان کرد: گوشی‌های همراه به عنوان ابزاری شناخته‌شده در جاسوسی جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مردم باید از اصول ایمنی استفاده از این ابزارها آگاه باشند.

وی در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های پدافند غیرعامل در ایجاد امنیت پایدار، تصریح کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل نقشی اساسی در حفظ و حراست از زیرساخت‌های حیاتی کشور دارد و اصول شناسایی، رصد و کاهش تهدیدات باید به عنوان سه اصل کلیدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز