خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مسئولان فارس در پی شهادت امام جمعه شهرستان کازرون/ مدارس نوبت صبح و ادارات کازرون فردا تعطیل شد

پیام تسلیت مسئولان فارس در پی شهادت امام جمعه شهرستان کازرون/ مدارس نوبت صبح و ادارات کازرون فردا تعطیل شد
کد خبر : ۱۵۴۸۵۵۳

مراسم تشییع پیکر امام جمعه کازرون با حضور اقشار مختلف مردم روز دوشنبه هفت آبان ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت گلزار شهدای امامزاده سید محمد نوربخش این شهرستان برگزار و دوشنبه شب مراسم وداع در شهرستان خرامه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در پی سوءقصد به حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی، امام جمعه فقید کازرون و شهادت ایشان، مسئولان و علمای فارس در پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه اسفناک را تسلیت گفتند.

در پیام حسینعلی امیری، استاندار فارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

شهادتِ امام جمعه خطه سلمان فارسی، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد صباحی را که پس از ادای فریضه جمعه در محل برگزاری نماز مظلومانه مورد ضرب گلوله قرار گرفت و به رغم تلاش‌های تیم پزشکی، به مقام رفیع شهادت نائل آمد، محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله) حضرت آیت‌الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در استان، مردم عزادار شهرستان کازرون و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خداوند روح شهدای محراب این شهرستان و شهیدان دانشجو خرسند و صباحی را غریق لطف بی‌پایان خویش قرار دهد و بر درجات آنان بیفزاید.

همچنین از مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی استان می‌خواهم با بررسی همه جانبه ابعاد موضوع و تمهیدات امنیتی لازم تلاش کنند از تکرار اقدامات تلخ این‌چنینی جلوگیری به عمل آید.

 پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز

در بخشی از پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت شیراز در پی شهادت امام جمعه فقید کازرون تأکید شده است که مجاهدت‌های ایشان‌ الهام‌بخش اطرافیان بوده است. در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری پیرامون شهادت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد صباحی آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با نهایت تأسف و تأثر، شهادت مظلومانه امام جمعه محترم کازرون جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ محمد صباحی(ره) باعث رنجش قلوب مؤمنین و دوستداران روحانیت معزز انقلابی استان فارس بویژه شهرستان‌های کازرون، قادرآباد و خرامه شد.

 مجاهدت‌های بی‌وقفه و خالصانه ایشان برای خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب، همواره الهام‌بخش اطرافیان بود.

شهادت ایشان، نه تنها برای خانواده و نزدیکان، بلکه برای مردم و متدینین، ضایعه‌ای دردناک و جانکاه است.

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر حضرت ولی الله الاعظم حجت بن الحسن العسکری(ارواحنافداه) و نائب برحقش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و ائمه محترم جمعه استان و روحانیت پیشتاز جهاد و شهادت تسلیت عرض کرده و از محضر باری‌تعالی حشر با اولیاء الهی جهت آن دوست دیرین و صبر و اجر جهت دوستدارانشان و همچنین خانواده مکرم علی الخصوص همسر فداکار ایشان درخواست دارم.

پیام تسلیت سردار مهدی یار مدیر کانون های خدمت رضوی استان

سردار جابر مهدی یار مدیر کانون های خدمت رضوی در استان فارس و نماینده دفتر آستان قدس رضوی در فارس در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین  صباحی امام جمعه شهرستان کازرون این ضایعه مولمه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا  بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

خبر شهادت مظلومانه روحانی خدمتگزار و مردمی، امام جمعه محبوب کازرون جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد صباحی  سنگین و اندوهبار بود ، مصلی های نماز جمعه ما در حالیکه سنگر دفاع از حق ، تنویر و تبیین اهداف انقلاب و خواستگاه ندای مظلومیت ملت های در بند است ، عرصه خونین شهادت مردان خداست ، این سنگر دفاع از حق و عدالت بارها با خون شهید آیت الله دستغیب ، شهید مدنی ، شهید خرسند و دیگر شهدای منبر و محراب در هم آمیخته و اکنون شاهد رنگین شدن سنگر نماز جمعه کازرون با خون شهید مردمی و خدمتگزار مردم حجت الاسلام و المسلمین  صباحی امام جمعه شهرستان کازرون بودیم.

 این شهید  بزرگوار ارادت قلبی ائمه اطهار علیهم السلام و بویژه به   حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) داشت و  شخصا" نزد خادمیاران عرض ارادت می کرد  و با اخلاقی بسیار پسندیده و نیکو،  همیشه ساعاتی در کنار عزیزان خادمیار رضوی بود و در این فاصله با اخلاقی نیکو و حسنه درس عشق و زندگی به همه می آموخت.

 ما در مکتب این عالم وارسته درس شهادت آموخته ایم ، ایشان شهید نماز جمعه است  و علاوه بر اینکه در فقدان این عالم وارسته سوگوار و داغدار و  حسرت بر دل هستیم  معتقدیم سوء قصد به جان شخص و شخصیت‌های خدمتگزار و انقلابی از صنف مکرم روحانیت  خللی در عزم و اراده آهنین ملت بزرگ ایران ایجاد نخواهد کرد.

 ضمن محکوم کردن این حرکت و اقدام  مذبوحانه از دستگاه قضایی و مسوولان مربوطه تقاضا می‌شود ضمن برخورد قاطع و بدون اغماض با عاملان این گونه رفتار ها و شناسائی و دستگیری و محاکمه افراد پشت پرده این جنایت شوم، راه را بر تکرار حرکت‌های کور و سوء قصدها در سنگر نماز جمعه کازرون ببندند.

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان فارس

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجایی‌نسب، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز به شرح زیر است:

ارتحال و شهادت تاسف‌بار و حزن‌انگیز عالم فرهیخته و اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین مرحوم حاج شیخ محمد صباحی (رحمة الله علیه) امام جمعه فقید شهرستان کازرون موجب تأثر و تألم شدید امت ولایتمدار ایران اسلامی و مردمان شهید پروراستان فارس و شهرستان‌های کازرون و قادر آباد شد.

سال‌ها زندگی سراسر افتخار آن روحانی برجسته و مجاهد در سنگر دفاع از ارزش‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی از عمر با برکت ایشان در اذهان و تاریخ این مرز و بوم به یادگار خواهد گذاشت.

 اکنون که روح آن عالم فرزانه و مجاهد فی سبیل الله به عالم باقی شتافت و در جوار معبود جاویدان گشت؛ اینجانب به نمایندگی از قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شورای قضایی استان فارس ضمن تسلیت و تعزیت این ضایعه اندوهناک به بیت مکرّم، ارادتمندان ایشان و مردم شریف استان فارس بالاخص مردم ولایتمدار شهرستان‌های کازرون، قادرآباد و خرامه از خداوند متعال برای آن مرحوم که مایه افتخار و مباهات روحانیت بودند غفران واسعه الهی و علو درجات مسئلت دارم.

مدارس نوبت صبح و ادارات کازرون فردا تعطیل اعلام شد

مدارس نوبت صبح و ادارات کازرون به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر امام جمعه شهید کازرون تعطیل اعلام شد.

فرماندار ویژه کازرون گفت: مدارس نوبت صبح و ادارات به جز دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان کازرون به دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر امام جمعه فقید این شهرستان تعطیل اعلام شد.

فرماندار ویژه کازرون عنوان کرد: روز سه شنبه هشت آبان ماه نیز مراسم تشییع و تدفین این شهید گرانقدر در بخش قادرآباد شهرستان خرمبید، زادگاه ایشان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه شهید کازرون که روز جمعه چهارم آبان پس از اقامه نماز جمعه مورد سوءقصد قرار گرفت؛ به بیمارستان ولی عصر کازرون منتقل و اقدامات درمانی برای وی انجام شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز