خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خبرداد؛

کهگیلویه و بویراحمد هیچ سهمی از مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی کشور ندارد

کهگیلویه و بویراحمد هیچ سهمی از مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی کشور ندارد
کد خبر : ۱۵۴۷۴۳۷

پروژه های عمرانی گچساران و باشت هرچه زودتر فعال شوند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهار تاسف از اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در دریافت تسهیلات ماده ۵۶ طرح های عمرانی یک طرح هم ندارد، اظهارداشت: بانک تجارت در سالجاری رقمی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب ماده ۵۶ به پروژه های عمرانی در کشور اختصاص داده که حتی یک طرح از این آنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  "غلامرضا تاجگردون"  در نشست بررسی طرح های در حال اجرای شهرستان های گچساران و باشت که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان استان در محل استانداری در حال برگزاری است، اظهارداشت:  یکی از روش های نوین مالی برای اجرای پروژه های عمرانی، استفاده از اوراق و ماده ۵۶ و بهره مندی از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های خاص و کلان است.

وی با تاکید براینکه  با توجه به پایین بودن سرانه درآمد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان های گچساران و باشت، تکمیل طرح های اقتصادی و اشتغالزا ضروری تر شده است، خاطرنشان کرد:  منطقه ویژه اقتصادی، شهرک گلخانه ای، واحد تولید و فراوری گیاهان دارویی، کارخانه پلیمر، واحد تولیدی پتروپالایش از شاخص ترین طرح های اقتصادی در حال اجرای گچساران هستند که تکمیل آنان می تواند نقش گره گشایی در ایجاد فرصت های شغلی برای مردمان این شهرستان نفت خیز داشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجالس نهم، دهم و دوازدهم گفت: کارخانه بیواتانول و طرح زنجیره گوشت مرغ از طرح های در دست ساخت شهرستان باشت است که موانع تکمیل این طرح ها باید هرچه زودتر رفع شود.

تاجگردون بر ضرورت تمرکز مدیران اجرایی بر روی جذب اعتبارات ملی و استفاده از روش های نوین مالی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، طرح های آبرسانی به دشت لیشتر، امامزاده جعفر(ع) و دشت مور، مجتمع فرهنگی و هنری ،طرح منطقه ویژه اقتصادی، کارخانه بیواتانول باشت، طرح اقتصادی پلیمر، پترو پالایشگاه، طرح افت کش مزارع کشاورزی، گیاهان دارویی شهرک صنعتی چهار بیشه و زنجیره تولید گوشت قرمز و مرغ و شهرک گلخانه ای ناصرآباد گچساران از مهمترین و شاخص ترین طرح های مورد بررسی در این نشست بود.

شهرستان‌های گچساران و باشت از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می روند که به ترتیب با فاصله های ۱۲۰ و ۱۰۰ کیلومتری با یاسوج مرکز استان قرار دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز