خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آلومینیوم المهدی اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه گازی المهدی +فیلم

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه گازی المهدی +فیلم
کد خبر : ۱۵۴۶۹۰۸

فاز دوم نیروگاه گازی این مجموعه با حضور مسئولین استان، رونمایی و آغاز به کار شد. این پروژه از سال گذشته آغاز شده بود و اکنون با رونمایی از ژنراتور این نیروگاه و صدور دستور آغاز عملیات اجرایی، وارد فاز عملیاتی شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمید رجب‌پور، در این مراسم اعلام کرد: عملیات احداث این نیروگاه با جدیت در حال پیگیری است و طبق برنامه‌ریزی‌ها، توربین این نیروگاه ظرف یک ماه آینده به محل پروژه منتقل خواهد شد. همچنین ما یک ماه از برنامه جلوتر هستیم و پیش‌بینی می‌شود که تا ۲۵ اسفندماه امسال، فاز دوم نیروگاه به‌صورت کامل وارد مدار شود. این اقدام با هدف تامین بار پایدار برای مجموعه آلومینیوم المهدی در پیک بار سال ۱۴۰۴ انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم، از سیستم جدید رکتیفایر شرکت نیز رونمایی شد. رجب‌پور در این خصوص اظهار داشت: سیستم رکتیفایر جدید که عملیات یکسوسازی برق برای خطوط تولید آلومینیوم را انجام می‌دهد، یکی از حساس‌ترین بخش‌های فرآیند تولید آلومینیوم است. سیستم قدیمی مربوط به شرکت ABB بود که بیش از ۳۵ سال قدمت داشت و دیگر پشتیبانی لازم از آن صورت نمی‌گرفت، به‌طوری‌که همواره ریسک خروج آن از مدار وجود داشت.

وی افزود: با تلاش همکاران ما در معاونت انرژی و همکاری پیمانکاران داخلی، این سیستم طی ۱۰ ماه گذشته طراحی و ساخته شد و در ۴۸ ساعت گذشته به‌طور عملیاتی به مدار وارد شد. این اقدام بزرگ گامی موثر در صنعت آلومینیوم کشور محسوب می‌شود و تامین برق پایدار برای خطوط تولید را تضمین می‌کند.

رجب‌پور همچنین در مورد پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی گفت: ظرفیت تولید این نیروگاه ۵۴۶ مگاوات است که شامل دو نیروگاه گازی با ظرفیت هر یک ۱۸۳ مگاوات و یک نیروگاه بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است. این پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون یورویی در حال اجراست و برق تولیدی آن به شبکه استان هرمزگان تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز