خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در شورای سازگاری با کم آبی:

مصرف آب در فارس دو برابر سرانه مصرف استاندارد است

مصرف آب در فارس دو برابر سرانه مصرف استاندارد است
کد خبر : ۱۵۴۶۷۰۶

استاندار فارس گفت: در استان فارس مصرف آب دو برابر سرانه مصرف استاندارد است که می‌بایست بخشی از اصلاح این سرانه با فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح و رعایت الگوی مصرف انجام شود.

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری امروز، ۲ آبان‌ماه در کارگروه مدیریت کم آبی استان فارس، بهره‌برداری غیرعلمی از آب را چالش بزرگ تمام شهرهای کشور دانست و افزود: این موضوع مشکلات اساسی برای کشور ایجاد کرده است؛ از طرفی مباحث مربوط به فرونشست زمین به وجود آمده است که باید جدی گرفته شود و از طرف دیگر هم کمبود آب برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی رخ داده است.

 استاندار فارس مدیریت علمی را امری ضروری و غیر قابل اجتناب دانست و گفت: کارهای اساسی زمانبر است و ترتیب می‌خواهد و باید در مسیر درست هم قرار بگیرد اما آنچه که فوریت دارد، کمبود آب و ناترازی آن است لذا در جلسه آتی کارگروه مدیران مربوطه برنامه مدون و زمانبندی طرح‌های خود را ارائه دهند.

 امیری، استاندارد سرانه مصرف آب را مورد توجه قرار داد و گفت: در فارس مصرف آب دو برابر سرانه مصرف استاندارد است که می‌بایست بخشی از اصلاح این سرانه با فرهنگ سازی مناسب و ترویج فرهنگ استفاده صحیح و رعایت الگوی مصرف انجام شود.

 وی خواستار تکمیل نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها آب شد و خاطرنشان کرد: فارس پایه کشاورزی دارد اما متاسفانه از فناوری‌های نوین آبیاری به صورت کامل و حرفه‌ای در این زمینه استفاده نشده است.

 امیری خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای کشت‌های پاییزه شد و در بخش دیگر سخنان خود تجهیز منابع مالی را موضوع بسیار مهمی دانست و در این خصوص تصریح کرد: باید به دنبال منابع مالی خارج از اعتبارات دولتی باشیم و از بخش‌های حاکمیتی، بانک‌ها، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنیم.

 استاندار فارس تصریح کرد: به هیچ وجه به وضع موجود نباید بسنده کرد لیکن چالش‌ها و موانع آینده را پیش بینی و برای حل آنها راهکارهای عملیاتی و اجرایی با پیوست کار کارشناسی دقیق ارائه کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز