خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اعلام کرد؛

دومین جشنواره «شیراز؛ شهر بدون پسماند» برگزار می‌شود

دومین جشنواره «شیراز؛ شهر بدون پسماند» برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۶۶۹۴

​رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از برگزاری ششمین جشنواره بزرگ بازیافت و دومین جشنواره شیراز شهر بدون پسماند با اختصاص ۷۷ میلیارد ریال جوایز نفیس نقدی و غیر نقدی در کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، صمد پناهیان افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز درراستای حفظ محیط زیست، منابع و سرمایه‌های ملی با همکاری شورای اسلامی شهر شیراز و اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس اقدام به برگزاری ششمین جشنواره بزرگ بازیافت و دومین جشنواره شیراز شهر بدون پسماند ویژه شهروندان و دانش‌آموزان شهر شیراز کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار کرد: تلاش جهت ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدأ پسماندها و ارتقای سطح فرهنگ حفظ محیط زیست از اهداف کلان این سازمان است که در همین راستا برگزاری جشنواره‌های متعدد بازیافت در کلان‌شهر شیراز درراستای تداوم مشارکت فعالانه شهروندان و دانش‌آموزان و ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و ایستگاه‌های ثابت اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری مواد قابل بازیافت است.

پناهیان بیان کرد: محورهای مشارکت شهروندان در ششمین جشنواره بزرگ بازیافت شامل تفکیک پسماندهای خشک قابل بازیافت، جزو ویژه پسماندهای خانگی، پسماند الکتریکی و الکترونیکی و خشکاله تهیه‌شده از پسماندهای آلی بوده که شهروندان به ایستگاه‌های ثابت اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری مواد قابل بازیافت مستقر در سطح مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز تحویل و مشارکت آن‌ها در جشنواره ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شهروندان و دانش‌آموزان می‌توانند با مشارکت در پویش‌های «هرروز یک زباله از روی زمین برمی‌داریم» و «حس خوب مشارکت، شهر پاک با موضوع کاهش تولید پسماند» و ارسال عکس و فیلم‌های مرتبط با پویش‌ها در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و یا سروش به شماره ۰۹۰۱۶۶۶۶۱۳۷ در ششمین جشنواره بزرگ بازیافت شرکت کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: هدیه مشارکت شهروندان در طرح مدیریت پسماند در مبدأ ۷۷ میلیارد ریال جوایز نفیس بوده که در قالب کمک‌هزینه خرید ۲ دستگاه خودروی ایرانی، دوچرخه، اسکوتر، تبلت و سایر هدایای نقدی و غیر نقدی که به‌قیدقرعه به شهروندان و دانش آموزان مشارکت‌کننده در ششمین جشنواره بزرگ بازیافت تقدیم خواهد شد.

پناهیان بابیان اینکه مهلت شرکت در جشنواره تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری است، اعلام کرد: شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره بزرگ بازیافت، محورهای مشارکت و پویش‌های در حال برگزاری سازمان به سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز به نشانی waste.shiraz.ir و همچنین جهت دریافت هرگونه راهنمایی و ثبت مشارکت در ششمین جشنواره بزرگ بازیافت به ایستگاه‌های ثابت اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری مواد قابل بازیافت در سطح شهر شیراز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز