خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

وعده‌هایی که ۱۸‌ساله شد/ ۹ استاندار فارس تغییرکرد؛ مطالبات بازنشستگان آی تی آی پرداخت نشد

وعده‌هایی که ۱۸‌ساله شد/ ۹ استاندار فارس تغییرکرد؛ مطالبات بازنشستگان آی تی آی پرداخت نشد
کد خبر : ۱۵۴۵۹۳۲

امیدواری به استاندار جدید فارس برای پرداخت مطالبات

‌قصه بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور ایران (شیراز) قصه تلخ روز‌های اوج کارخانه‌ای است که پس از واگذاری در سال ۸۳ بخش اعظمی از کارگران خود را بدون آنکه تمام طلب‌شان را تسویه کند؛ بازنشسته کرد و تا امروز این بازشستگان ١٨ سال چشم انتظاری برای دریافت مطالبات خود کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در طول این سال‌ها بیش از ٢١۵ نفر از بازنشستگان این کارخانه بدون‌ دریافت حق قانونی خود چشم از دنیا فروبستند و آنهایی که مانده اند روزها و سال های متمادی سختی را تجربه کردند.

عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان این کارخانه حدود ١٠٠٠ خانوار را درگیر کرده است؛ از طرفی عملیاتی نشدن وعده‌های هر‌ ساله مدیران و مسئولان صبر خانواده‌ها و بازنشستگان را لبریز کرده است.

امیدواری به استاندار جدید فارس برای پرداخت مطالبات

رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی با بیان اینکه با تغییر استاندار فارس می‌توان مسیر تحقق مطالبات مان را به‌سرعت پیگیری کنیم، می‌گوید: در جلسه‌ای که اخیرا استاندار سابق همراه با معاونت اقتصادی استانداری با بانک تجارت و آسیا تک داشته‌اند مقرر شد که ملک توسط کارشناسان ارزیابی شود.

هاشم شمشیری در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به اینکه از استاندار جدید فارس به دلیل اینکه با مسائل حقوقی آشنایی کامل دارد تقاضا داریم همانند استاندار سابق تلاش خود را جهت عملیاتی شدن وعده‌ها و پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی به‌کار گیرد و می‌افزاید: به گفته مسئولان پرداخت مطالبات بازنشستگان در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار است که استاندارفارس و مسئولان استان به مطالبات ١٨‌ساله بازنشستگان این شرکت پایان دهند.

وعده‌هایی که ۱۸‌ساله شد/ ۹ استاندار فارس تغییرکرد؛ مطالبات بازنشستگان آی تی آی پرداخت نشد

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز تصریح می کند: با‌ توجه‌ به اینکه پرداخت مطالبات بسیار پیچیده شده است بنابراین تا زمانی که طلب بازنشستگان به‌صورت واقعی واریز نشود نمی‌توان به صحبت‌ها و وعده‌ها اعتماد کرد.

شمشیری می گوید: وضعیت روند پرداخت مطالبات نسبت به گذشته بهتر و منبع پرداخت مطالبات هم مشخص شده است که این موضوع نقطه امیدوار کننده ای است.

به اعتقاد وی روند ورود سرمایه‌گذاران هم دچار سیاسی بازی شده است و ادامه می‌دهد: از سال گذشته تاکنون روش‌های متفاوتی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان مشخص شده است؛ از طرفی امضا تفاهم‌نامه جهت راه اندازی مجموعه توسط رئیس‌جمهور وقت باعث شد تا امیدواری بازنشستگان نسبت به پرداخت مطالبات خود دو‌چندان شود.

شمشیری با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون همواره چشم انتظار دریافت مطالبات هستیم، خاطرنشان می‌کند: از استاندار سابق آقای ایمانیه به دلیل پیگیری و پاسخگو بودن قدردانی می کنیم اما عملی شدن وعده‌ها امری قابل‌قبول و ارزشمند است.

تغییر ۹ استاندار دردی از مطالبات بازنشستگان آی تی آی دوا نکرد

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز با اشاره به اینکه از زمان آغاز مطالبات ما تاکنون ۹ استاندار به سکان مدیریتی استان تکیه زده است، می‌گوید: امیدواریم که مطالباتمان در زمان آقای امیری استاندار فارس به‌صورت کامل واریز شود.

شمشیری با اشاره به اینکه برگزاری مزایده و مشخص شدن منابع جهت پرداخت مطالبات ضروری است، ادامه می‌دهد: مالک کارخانه فردی با نفوذ و قدرتمند بود که به‌راحتی نمی‌توانستیم مطالباتمان را پس بگیریم.

رئیس کانون بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز می افزاید: هنوز نتیجه تلاش‌ها تکمیل نشده است و مطالبات بازنشستگان واریز نشده است و همچنان چشم به راه پرداخت آن هستیم.

جعفر قادری نا‌ئب رئیس کمیسیون اقتصادی نیز می‌گوید: طبق آخرین اطلاعاتی که معاونت اقتصادی استانداری اعلام کرده است موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان آی تی آی در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم که این مطالبات در آینده‌ای نه‌چندان دور واریز شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز