خبرگزاری کار ایران

مدیریت بحران زنجان نسبت به مخاطرات هواشناسی هشدار داد

مدیریت بحران زنجان نسبت به مخاطرات هواشناسی هشدار داد
کد خبر : ۱۵۴۵۸۴۲

مدیریت بحران استان زنجان روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به مخاطرات احتمالی هواشناسی در سطح استان هشدار داد و بر لزوم آمادگی دستگاه‌ها و مدیران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد هماهنگی و هشدار اداره کل مدیریت بحران استان زنجان، در این اطلاعیه، آمده است: فرمانداران و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان زنجان درخصوص مخاطره احتمالی هواشناسی آمادگی لازم را داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: با توجه‌ به هشدار سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران به شماره ۷۴ زمان پیش‌بینی احتمالی مخاطره برای ۳۰ مهر تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ صادر شده است.

بیانیه می افزاید: فرمانداران و روسای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان های استان ضمن تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها و اعلام آماده‌باش کامل به اعضای ستاد مذکور، اطلاع‌رسانی اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی را انجام دهند.

در ادامه بیانیه تاکید شده است: این اقدامات شامل آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و امدادی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی خصوصا در مراکز جمعیتی مناطق مرتفع و برف‌گیر، پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و برپاکردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌هاست.

بیانیه می افزاید: همچنین خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز