خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در فارس:

تداوم فعالیت ستادها، منوط به انجام مأموریت‌های اصلی است/ سیاست ما، حمایت از استاندار جدید فارس در چارچوب مسؤولیت‌ها و اختیارات قانونی است

تداوم فعالیت ستادها، منوط به انجام مأموریت‌های اصلی است/ سیاست ما، حمایت از استاندار جدید فارس در چارچوب مسؤولیت‌ها و اختیارات قانونی است
کد خبر : ۱۵۴۵۳۶۳

رئیس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس با بیان اینکه تداوم فعالیت این ستادها در سطح استان و شهرستان‌ها، منوط به انجام درست مأموریت‌های آن در حمایت از دولت، پیگیری مطالبات مردم و تحقق وعده‌های رییس‌جمهوری است، گفت: سیاست ما در قبال استاندار فارس، حمایت از ایشان در چارچوب مسؤولیت‌ها، اختیارات قانونی و با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود است.

به گزارش ایلنا سید عبدالرزاق موسوی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره ادامه فعالیت ستادها، با بیان اینکه فعالیت رسمی و انتخاباتی ستادها با پیروزی دکتر پزشکیان پایان یافته است، تصریح کرد: با این حال، مسئولان ستادها به‌ویژه در شهرستان‌ها تعهدی اخلاقی دارند که در حمایت از دولت منتخب خود و همچنین برای آنکه دولت بتواند در تعامل با مردم و به‌ویژه میثاق‌نامه ۲۴ بندی خود عمل کند، تا پایان تلاش و همراهی کنند؛ ضمن اینکه ستاد استان با ابلاغ ستاد کشور و همچنین ستادهای شهرستان‌ها نیز با ابلاغ ستاد استان راه‌اندازی شده و بنابراین این مجموعه تابع تصمیم ستاد مرکزی کشور خواهند بود.

وی پاسخگویی ستاد انتخاباتی به مردم را مسئولیت اخلاقی و در راستای همراهی با مردم دانست و افزود: پیگیری خواسته‌های مردم و تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور موضوعی پایان‌‌ناپذیر است؛ ضمن اینکه تلاش در جهت تحقق مطالبات مردم، خود نوعی حمایت و همراهی با دولت نیز به حساب می‌آید.

رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در استان فارس، فعالیت ستادها در این دوران را مکمل فعالیت‌های دوران انتخابات توصیف کرد و گفت: شاید در انتخابات دوره‌های قبل چنین نبوده است، اما در این دوره تداوم همراهی دولت منتخب و پیگیری مطالبات مردم سیاستی است که ستادهای مرکزی آن را دنبال می‌کنند؛ ما مسؤولین ستادها هم باید بدانیم که مأموریت و مسؤولیت‌مان در این مرحله به مراتب سنگین‌تر از دوران تبلیغاتی است که البته خوشبختانه مسؤولین ستادهای شهرستان‌ها در این راستا فعال‌اند.

موسوی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته، با پایان یافتن انتخابات، ستادها تعطیل و مجموعه‌های دیگری از عناصر استانی ستاد تحت عناوین گوناگون جایگزین می‌شدند و عمده فعالیت هم به انتخاب استاندار و برخی مدیران ختم می‌شد، اضافه کرد: اکنون این‌گونه نیست و ستادهای شهرستان‌ها و استان با همان دو مأموریت حمایت از مجموعه دولت و پیگیری مطالبات مردم، فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد روش صحیح هم همین است چرا که به‌طور معمول همان‌هایی که مدیریت کردند و با کمک دیگران تبلیغات کاندیدای پیروز را داشته‌اند، در ادامه راه دولت منتخب هم باید حضور داشته باشند. موسوی ادامه داد: البته شاید مطرح شود که نقش احزاب چه می‌شود؛ این هم درست است اما فراموش نکنیم که ستادهای ما ستاد احزاب و یا جبهه اصلاحات نبوده است و بر همین اساس هم اکنون و پس از انتخابات مردم به‌ویژه در شهرستان‌ها مطالبات خود را از طریق ستادها پیگیری می‌کنند؛ اگرچه نقش جبهه اصلاحات در ستاد استان و به‌ویژه شهرستان شیراز که مدیریت آن با جبهه اصلاحات بوده است، برجسته و تعیین‌کننده بود.

وی در عین حال با یادآوری سوابق و رویکردهای اصلاح‌طلبانه رئیس‌جمهور، تأکید کرد: تردیدی نیست که نقش تشکیلات اصلاح‌طلبی همواره پررنگ و پابرجاست و این نکته که قاطبه‌ی ستادها، از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب تشکیل شده، خود مؤید نقش و جایگاه اصلاح‌طلبان در مدیریت جدید استان فارس است.

رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در فارس همچنین در پاسخ به سئال دیگری درباره نوع ارتباط این ستاد با استاندار جدید فارس، اظهار داشت: خوشبختانه -برخلاف رویه معمول- در این دوره استاندار جدید فارس در راستای تکریم رؤسای ستادهای شهرستان‌ها، در همان روز دوم فعالیت رسمی خود، با پذیرش درخواست ستاد مرکزی استان، نشستی را با رؤسای شهرستان‌ها برگزار کرده و با استماع نظرات رؤسای ستادها، دیدگاه‌های خود را هم بیان کردند که به شدت مورد استقبال اعضای نشست نیز قرار گرفت.

وی افزود: البته از استاندار درخواست کرده‌ایم که در گام بعد نشستی را با همه فعالین ستادهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری، ستادهای استان اعم از مرکزی، مردمی، امید، اقوام و اصناف برگزار کند تا از این طریق دیدگاه‌های همه نمایندگان و فعالین ستادی شنیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با تقدیر از توجه استاندار جدید فارس به فعالین ستادهای دکتر پزشکیان، تأکید کرد: ستاد مرکزی استان و شهرستان‌ها، خود را متعهد به حمایت از نماینده عالی دولت در استان می‌دانند و امیدواریم که با مدیریت استاندار جدید شاهد دوران خوبی در فارس باشیم.

رئیس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در فارس تصریح کرد: ما تلاش خواهیم کرد که در چارچوب همان میثاق‌نامه ۲۴ بندی، اختیارات قانونی استاندار و البته در نظر گرفتن واقعیت‌ها ازجمله موانع و مشکلات موجود، از ایشان حمایت کنیم و همچنین هرجایی که بتوانیم و بخواهند برای پیگیری مطالبات مردم کمک کنیم.

موسوی در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی ستاد دکتر پزشکیان از عملکرد استاندار فارس در آغاز دوران مدیریت، گفت: البته در مدت محدود مدیریت نباید دنبال ارزیابی عملکرد باشیم و برای قضاوت در این باره باید به ایشان فرصت داد اما آنچه از گذشته آقای دکتر امیری، اشراف ایشان به موضوعات اساسی و صحبت‌ها و برنامه‌هایشان از زمان پذیرفتن مسؤولیت مدیریت استان فارس می‌دانیم، نشان می‌دهد که او در تلاش است که بر اساس گفتمان و وعده‌های رئیس‌جمهوری عمل کند و این همان شیوه‌ای است که اکثریت مردم مطالبه می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته در عین حال تردیدی نیست که انتخاب مدیران استانی و فرمانداران شهرستان‌ها و همچنین همکاران ایشان در استانداری به‌ویژه معاونت سیاسی، می‌تواند نخستین محک جدی برای ارزیابی عملکرد ایشان تلقی شود.

رییس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در استان فارس با اظهار امیدواری برای تحولات مثبت در استان فارس، بیان کرد: همه ما باید کمک کنیم تا استاندار و در واقع رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم موفق شوند چرا که موفقیت ایشان موجب رضایت‌مندی و افزایش امیدواری مردم خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که واکنش ستاد نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عده‌ای از کارکنان دستگاه‌های اجرایی به‌دلیل حمایت از دکتر پزشکیان و بعضاً حضور در ستادهای ایشان، تنزل موقعیت و جایگاه پیدا کرده‌اند، چه بوده، اظهار داشت؛ در دیدار رؤسای شهرستان‌ها با استاندار موضوع اذیت برخی از کارکنان و مدیران توسط برخی رؤسای شهرستان‌ها مطرح شد که خوشبختانه ایشان قول پیگیری دادند و قرار شد رؤسای ستادها این موارد را به‌صورت مستند به ستاد استان منعکس کنند تا در اسرع وقت جمع‌بندی و خدمت نماینده عالی دولت در استان تقدیم شود.

موسوی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از شهرستان‌ها گزارش‌های خود را ارسال کرده و سایر ستادها و شهرستان‌ها هم در حال ارسال گزارش هستند، افزود: اینکه این افراد به موقعیت قبلی خود برگردند انتظار به‌حقی است و در مقابل مدیرانی که از موقعیت خود به نفع کاندیدایی خاص سوءاستفاده کرده‌اند باید پاسخگو باشند؛ مدیر یا مدیرانی که مرتکب این چنین تخلفاتی می‌شوند قطعاً صلاحیت مدیریت را ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز