خبرگزاری کار ایران

در حاشیه بازدید از پروژه های در دست احداث عنوان شد؛

مشکل تامین مصالح محور سنگر -سیاهکل برطرف شد / تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دغدغه بازرسی گیلان

مشکل تامین مصالح محور سنگر -سیاهکل برطرف شد / تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دغدغه بازرسی گیلان
کد خبر : ۱۵۴۵۲۴۲

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: ۵۰۰ متر باقیمانده این پروژه که به دلیل نبود مصالح بیش از ۶ ماه به کندی پیش می‌رفت، پس از صدور مجوز برداشت مصالح مجددا آغاز شد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، احمد آقایی بازرس کل استان و هیئت همراه به اتفاق فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران کل محیط زیست و آب منطقه‌ای استان از پروژه در دست احداث راه اصلی سراوان _ سنگر_ سیاهکل و بهسازی و چهار خطه کردن سیاهکل_ بازکیاگوراب بازدید کردند.

فلاحتگر مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در حاشیه این بازدید گفت: حدود ۵۰۰ متر باقیمانده این پروژه که به دلیل نبود مصالح بیش از ۶ ماه به کندی پیش می‌رفت، پس از صدور مجوز برداشت مصالح مجددا آغاز شد.

وی ضمن تشکر از بازرس کل استان و سایر دستگاهای ذی ربط گیلان که در بحث صدور مجوز حمل مصالح نهایت مساعدت را با این اداره کل داشتند گفت؛ هدف از عملیات اجرایی این راه اصلی را تکمیل محور سنگر -سیاهکل و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، همچنین تسهیل در تردد و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: طول کلی این محور ۲۲.۵ کیلومتر است که به صورت رفت و برگشت به عنوان راه اصلی با عرض ۱۳ متر احداث شده است و ۲۰.۵ کیلومتر از آن طی سالهای گذشته توسط راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و از ۲ کیلومتر باقی مانده مسیر، ۱۵۰۰ متر آن در حال حاضر تکمیل و عملیات روسازی ۵۰۰ متر باقیمانده آن که با مشکل تامین مصالح مواجه شده بود با صدور مجوز برداشت مصالح مجددا آغاز بکار کرد.

پروژه های عمرانی گیلان در تامین مصالح مشکلی ندارند

احمد آقایی نیز در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین نگرانی و دغدغه مردم بسیار نجیب استان در حوزه پل سازی و راهسازی است، اظهار کرد: متاسفانه این پروژه‌ها مدت‌هاست – از یک دهه تا دو دهه – بلاتکلیف باقی مانده و یکی از این پروژه‌ها همین پروژه مسیر سنگر به سیاهکل هست که حدوداً ۴۵۰ متر باقی مونده بود که به مدت یک سال بلاتکلیف مانده و بازرسی استان در همین راستا ورود کرد.

بازرس کل گیلان گفت: بررسی مشخص شد که به خاطر تامین مصالح این پروژه بلاتکلیف باقی مانده که در طول این زمان کوتاه مدیران با یک نگاه اجماعی و فهم مشترک تکمیل این پروژه را شروع کردند و انشاالله که ظرف دو ماه اگر هوا یاری کند این پروژه به پایان می رسد.

آقایی با بیان اینکه به بهره برداری از این محور شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود، یادآور شد: در کل سال ۱۴۰۲ تصادفات برابر با ۵۹۹ نفر منجر به فوت شده است که در همین مسیر جاده‌ای و در همین بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است لذا بازرسی استان بر این اساس هم در این پروژه‌های نیمه تمام ورود کرده مشکلاتی که در تکمیل این پروژه‌ها در بحث معارضات اجتماعی، تملک، تامین مصالح بود، تخصیص اعتبار بود که در سطح ملی پیگیری کرده از طریق سازمان تا حدودی تامین شده و در بحث تعارضات اجتماعی نیز دستگاه قضایی به جد ورود کرده تا این مشکلات حل شود.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه برداشت مصالح پس از بررسی اولیه با رعایت ضوابط زیست محیطی و جلوگیری از تخریب زیستگاه آبزیان آغاز شده، افزود:  مصالح تامین شده لذا همه ما تلاش داریم که پروژه‌های نیمه تمام به ویژه بزرگراه‌ها در استان هرچه سریعتر تکمیل شود و پیمانکاران هم باید مواظب اقدامات خودشان باشند و تعلل نورزند و بهانه‌ای در جهت تامین مصالح نگیرند، چون در مصالح ما مشکل نداریم و اعتبار پروژه ها نیز توسط دولت در حال تامین است لذا اگر پیمانکاران بخواهند کوتاهی کنند قطعاً در بحث مزایده و مناقصه بازرسی استان نظارت کامل دارد و پیمان پیمانکارانی که کوتاهی می‌کنند به هیچ وجه اجازه نمی دهد بر اساس قانون پروژه‌های جدیدی بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز