خبرگزاری کار ایران

در آیین معارفه استاندار اصفهان مطرح شد:

امیدواریم انتخاب استاندار جدید اصفهان عامل وفاق ملی باشد

امیدواریم انتخاب استاندار جدید اصفهان عامل وفاق ملی باشد
کد خبر : ۱۵۴۴۹۵۴

آیین معارفه و تکریم استاندار اصفهان عصر امروز شنبه (بیست‌وهشتم مهرماه) برگزار شد و در این مراسم معاون راهبردی رئیس‌جمهور، وزیر کشور، امام جمعه اصفهان، استاندار سابق و جدید و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور، بعداز ظهر امروز (شنبه بیست‌وهشتم مهرماه) در مراسم معارفه استاندار اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت و شهید امیر عبداللهیان، اظهار کرد: مردم استان اصفهان حق زیادی بر گردن همه مسئولان دارند و به فرموده امام (ره) این مردم ولی نعمت ما هستند؛ چراکه سختی‌های زیادی کشیدند و از کشور و انقلاب شان دفاع کردند و سال‌هاست در برابر هرگونه تعرض خارجی ایستادگی کرده‌اند و به همین دلایل ما به آن‌ها بسیار بدهکاریم.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان شهرستان‌ها نباید منتظر دستور از تهران بمانند، افزود: مردم راه حل مشکلات هستند و بهتر مشکلات را می‌شناسند و بر همین اساس باید طرف مشورت باشند تا بتوانیم به کمک آن‌ها مشکلات را حل کنیم؛ این مردم هستند که ما را سرپا نگاه داشته‌اند و اگر آن‌ها را باور کنیم کشور را می‌سازیم.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیدوارم استاندار جدید اصفهان بتواند خادم خوبی برای مردم اصفهان باشد و این انتخاب موجب وفاق در این استان شود و خوشحالم در این مراسم بزرگان احزاب اصولگرا و اصلاح طلب را مشاهده می‌کنم زیرا ما در یک کشتی هستیم و مشکلات استان اصفهان مانند زاینده‌رود خشک، آلودگی هوا و فرونشست همه را آزار می‌دهد و وضع بد معیشتی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.

ظریف با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید، تاکید کرد: امروز رژیم غاصب صهیونیستی جنایت متفاوتی علیه مردم غزه رقم زد و فرماندهان مقاومت را به شهادت رساند بنابراین در این روزها لازم است با وفاق و همدلی مقابل آنها بایستیم.

باید با وفاق و همبستگی ملی ایران را بسازیم

اسکندر مؤمنی وزیر کشور نیز در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر این باور است که یک گروه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند و همه باید با همبستگی ملی برای ایران تلاش کنیم، به همین دلیل ایشان در دوران انتخابات موضوع وفاق ملی را مطرح کرد و امروز باید با وفاق و همبستگی ملی ایران را بسازیم و بدون وفاق نمی‌توان بر مشکلات کشور فائق آمد.

وی با بیان اینکه برای تعیین استانداران نیز بر این اساس وفاق ملی عمل کردیم، افزود: استانداران بر اساس شاخصه‌هایی از جمله کارآمدی، شایستگی و مردم محوری انتخاب می‌شوند و برهمین اساس کمیته‌ای تشکیل شد تا استانداران پیشنهادی ارزیابی شوند؛ در این مسیر توانمندی افراد اولویت بود و نه جناح‌های سیاسی که برهمین اساس پیشنهادات مختلفی را دریافت کردیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام پیشنهادات بررسی شد و اصلح‌ترین به دولت پیشنهاد شد، تصریح کرد: هیچ گونه دخالتی وجود نداشت و با وجود اینکه استاندار جدید به عنوان معاون عمرانی عصای دست ما در وزارت کشور بود اما در نهایت چهارشنبه گذشته با اکثریت آرای هیئت دولت انتخاب شد و برای اصفهان هم در میان همه پیشنهادات دکتر جمالی‌نژاد اصلح‌ترین بود.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم این استان کم‌آبی است که ناشی از تصمیمات غلط بوده و مشکلاتی چون فرونشست پدید آمده است و امروز باید با همت و تلاش جمعی این مشکلات را بهبود ببخشیم و در شأن مردم قهرمان اصفهان گام برداریم، بدون تردید اولویت این استان کم آبی است، موضوعات زیست محیطی ناشی از کم آبی و صنایع آلاینده نیز از جمله موضوعات دیگر این استان است.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت گردشگری و زیرساخت‌های آن در اصفهان، اظهار کرد: تعداد گردشگران خارجی باید به رقم ۱۵ میلیون برسد که لازم است این استان ظرفیت لازم برای تحقق این آمار را پیش‌بینی کند، در این مسیر حفظ آثار باید در اولویت اول قرار گیرد؛ همچنین جذب سرمایه‌گذار و کار آفرینی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این موضوعات مقدمه‌ای برای پیشرفت استان است؛ حفظ صنایع دستی استان هم می‌تواند موجب جذب گردشگر شود و باید به این موضوعات توجه ویژه شود.

قول می‌دهم تا پای جان برای حل مشکلات استان تلاش کنم

مهدی جمالی‌نژاد استاندار اصفهان اظهار کرد: از حمایت‌های مردم فهیم، دوست داشتنی و باوفای اصفهان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نیز جریان‌های مختلف سیاسی با سلایق و ذائقه‌های مختلف سپاسگزارم. وی ضمن قدردانی از استاندار پیشین اصفهان، در خصوص رویکردهای خود، افزود: رویکردهای اصلی من بر مبنای سه مؤلفه است؛ تلاش من این است که مسئله محور حرکت کنم و ضمن تلاش برای حل مسائل اصفهان دقت می‌کنم که راه حل‌هایمان معضل جدیدی نیافریند.

استاندار اصفهان دومین رویکرد خود را مشارکت‌جویی دانست و گفت: هیچ مسئله‌ای بدون حضور و مشارکت واقعی مردم حل نخواهد شد و باید همه با هم از نخبگان گرفته تا هنرمندان، ادیبان، صنعتگران، اندیشمندان، علما و حتی جریان‌های سیاسی برای مسائل استان هم قسم شویم و من امروز قول می‌دهم تا پای جان برای حل مشکلات استان تلاش کنم.
 
جمالی‌نژاد با بیان اینکه کارها را تا حصول نتیجه دنبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: حتی اگر یک موضوع و چالش استان رفع شد در همان نقطه متوقف نمی‌شویم و تیم مدیریتی ما باید عالمانه حرکت و خود را به طور مستمر نقد کند. نه از حقوق خود کوتاه می‌آییم و نه به حقوق دیگران تعرض می‌کنیم، نه اجازه می‌دهیم به اصفهان ظلم شود و نه به سایر استان‌ها و مردم کشور ظلم می‌کنیم و به اختلافات فرصت‌سوز پشت می‌کنیم و بر مدار وفاق ملی حرکت خواهیم کرد.
 
قوانین سخت را تلطیف کنید
 
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، با قدردانی از زحمات سیدرضا مرتضوی استاندار سابق اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم استاندار جدید که در دوران شهرداری اصفهان خدمات ارزنده‌ای داشت بتواند در حوزه آب کار را ادامه دهد، کشور ما مردم سالار است پس باید باورمان باشد مهم‌ترین کار در اسلام بعد از عبادت خدا خدمت به مردم است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با مردم مدارا کنید، اظهار کرد: برخی از قوانین ما خشک است، باید آنها را تلطیف کرد، برای مثال در شرق اصفهان برخی کشاورزان قصد راه‌اندازی در زمین زراعی بدون آب را دارند که دستگاه‌ها اجازه نمی‌دهند و این درست نیست.
 
در توزیع امکانات تمام نقاط استان را به یک چشم ببینید
 
حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، اظهار کرد: موضوع آب و حدیث جگرسوز تشنگی، خشکی زاینده‌رود و تاراج منابع آبی، توسعه کشاورزی بالادست زاینده‌رود و دست درازی به حقابه‌های مسلم شرعی و قانونی برای تأمین آب کشاورزی‌های جدیدالاحداث بالادست که بیش از ۲۰ سال گذشته چیزی جز سنگلاخ و تپه نبوده و برداشت از حقابه‌ها و در آخر شریک شدن صنایعی که سود آن متعلق به کل کشور است اما سر سفره آبی که حق شرعی یک استان است، نشسته‌اند و زمین ماندن طرح‌هایی همچون بهشت‌آباد و سد تونل سوم که برای جبران مصوبه قطعی قانونی دارند همگی دل مردم این استان و این شهر را خون کرده است.
 
وی افزود: امروز باز هم در مقابل طرح‌های آبی که از منابع درون استان درحال اجراست، سنگ‌اندازی می‌شود و حتی نهادهایی که خود مجری و صادرکننده مجوزات آن بودند طوری صحبت می‌کنند که انگار اینطور نبوده که خود این نهادهای قانونی ناظر و مجوز دهنده آن بودند.
 
حجت‌الاسلام نقدعلی خطاب به استاندار جدید اصفهان گفت: اکنون شما با تجربه‌های مختلف سکاندار این استان می‌شوید؛ این شما و این استان پهناور و پرظرفیت و این مردم دوستدار انسان‌های خدمتگزار؛ این همه کار و طرح به نیمه راه رسیده که باید به پایان برسد و چندین برابر آن کارهای زمین مانده است که باید شروع شود یا رفع مانع شود و تمام مسئولان استان همگی آماده‌اند تا شما را در این مسیر خطیر کمک کنند.
 
وی خطاب به استاندار جدید اظهار کرد: جناب آقای جمالی‌نژاد تبعیض و نادیده انگاشتن تبعیض بزرگ‌ترین آفتی است که می‌تواند مدیریت شما را خدشه‌دار کند؛ اصفهان از میاندشت تا خوروبیابانک، از آران و بیدگل تا سمیرم، از گلپایگان تا خمینی‌شهر و فلاورجان، شهرضا، نجف‌آباد، نطنز، اردستان و شاهین‌شهر و کاشان و شهر اصفهان و فریدن؛ در یک کلام شهرها و شهرستان‌های کوچک و بزرگ همه اصفهان است و از شما انتظار می‌رود در توزیع امکانات به تمام نقاط استان توجه کنید و در رشد و توسعه تمام این استان و رفع مشکلات آن کوشا باشید و همه جای آن را ببینید و امید است این چنین باشید.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز