خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

انتقال آب از جنوب به استان مرکزی یک مطالبه جدی است

انتقال آب از جنوب به استان مرکزی یک مطالبه جدی است
کد خبر : ۱۵۴۳۸۲۰

​نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تأکید بر اینکه بایستی انتقال آب از جنوب، مطالبه، مطالعه و اجرایی شود، گفت: انتقال آب از جنوب کشور به استان مرکزی باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود. با این اقدام، بخش مهمی از نیاز آبی توسعه‌ای و آتی بخش‌های صنعت و شرب استان مرکزی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادرقلی ابراهیمی در جمع خبرنگاران، افزود: در کوتاه مدت، تأمین آب صنایع از محل آب‌های برگشتی، تمرکز تولید در گلخانه‌ها و اعمال نظارت بر مصرف در بخش کشاورزی و مصرف بهینه توسط بخش شرب، راهکارهای مهمی است که باید در قالب برنامه کوتاه‌مدت تدوین شود.

وی ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس و جنوب کشور به استان مرکزی از راهکارهای اساسی حل مشکل آب در بلندمدت است. بعضی از استان‌های جنوبی و مرکزی کشور از این امکان بهره‌مند شده‌اند، اما مدیران آب استان تاکنون برنامه‌ای برای انتقال آب خلیج فارس به استان پیشنهاد نداده‌اند که این موضوع باید پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار داشت: مسئله جدی دیگر مربوط به حقابه‌های مسلم استان مرکزی است که در بازه زمانی سال‌های گذشته توسط بعضی استان‌های همجوار از استان گرفته شده است. در این راستا تأکید می‌شود مدیران آب منطقه‌ای و آبفا به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین با تأکید بر حفظ مجموعه باغستان‌های سنتی و ارزشمند منطقه سده اراک لازم است مدیریت آبفای استان برای تحت پوشش قرار دادن منازل منطقه راه‌آهن اراک، با هماهنگی مدیریت راه‌آهن هرچه سریعتر اقدامات لازم را پیگیری کند.

وی بیان داشت: مسئولان جهاد کشاورزی و آبفا استان باید به احیای تشکل‌های آب‌بران توجه و اقدام جدی داشته باشند. مثال بارز و موفق، تشکیل تشکل‌های آب‌بران در طرح 550 هزار هکتاری خوزستان است که در این طرح توزیع بهینه آب کشاورزی به طور مناسبی مدیریت شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تأکید کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با وزیر نیرو برگزار شد، تنوع‌بخشی به سبد تأمین آب بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان به ویژه کلانشهر اراک در شرایط حال و آتی مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز