خبرگزاری کار ایران

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق خبرداد؛

روشنایی ٣٠ هزار نقطه تاریک شیراز طی یکسال اخیر

روشنایی ٣٠ هزار نقطه تاریک شیراز طی یکسال اخیر
کد خبر : ۱۵۴۳۵۰۸

‌مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به افزایش ۵۵ کیلومتری وسعت شبکه روشنایی معابر در محدوده عملیاتی این شرکت، گفت: طی بازه زمانی یکساله اخیر بالغ‌بر ٢٠٠٠ چراغ جدید روشنایی معابر در محدوده تحت مدیریت این شرکت نصب شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا سلاحی  افزود: به دلیل بافت تاریخی، فرهنگی شیراز جنت طراز و استقبال گردشگران از اماکن متعدد تاریخی و باستانی، استمرار پایش لحظه‌ای روشنایی در این کلانشهر از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با بیان اینکه با افزایش محسوس و چشمگیر ٣٠٠ درصدی اعتبار بخش روشنایی، بطور مستمر ترمیم، بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه روشنایی در حال انجام است، گفت: به دلیل مذکور و اهمیت گردشگری در شیراز، با همکاری مطلوب شهرداری شیراز تقریبا تمام معابر شهری اماکن مهم گردشگری از‌جمله شاهچراغ (ع)، حافظیه، سعدیه، خیابان ارم و بخشی از معابر اصلی در مبادی ورودی مانند دروازه قرآن و.... بطور کامل و متناسب با الگوی مبلمان شهری ترمیم، بهسازی و نوسازی شده است.

سلاحی با اشاره به اهمیت چشمگیری مجموعه زندیه اعم از بازار زندیه، ارگ و خیابان زندیه گفت: در سنوات قبل ایمن‌سازی شبکه برق بازار، زمینی کردن شبکه برق اطراف ارگ کریم خان و... بطور کامل با همکاری شهرداری اجرا شده است و جهت بلوار تاریخی کریم خان زند نیز طراحی لازم صورت گرفته و دنبال تامین منابع مالی هستیم.

مدیر‌عامل برق شیراز با بیان اینکه در برخی مواقع سرقت کابل‌ها و تاسیسات روشنایی منجر به خاموشی می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در اکثر مواقع سرقت حتی چند متر کابل روشنایی می‌تواند منجر به خاموشی گسترده و کامل یک بلوار و یا خیابان شود.

سلاحی ادامه داد: رفع خاموشی‌های ناشی از سرقت هم هزینه بر و هم زمان بر است لذا از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف تاسیسات برق موارد را به پلیس ١١٠ منعکس فرمایند تا با همکاری مقتدرانه پلیس و دستگیری سارقین، منبعد شاهد کاهش حجم سرقت از شبکه باشیم.

وی افزود: تعدد و پراکندگی سرقت تاسیسات روشنایی در برخی از بلور‌های اصلی منجر به بروز اختلال در تامین روشنایی این بلوار‌ها گردیده که رفع آنها علاوه بر منابع مالی قابل‌ملاحظه نیاز به امکانات فراوان دارد، به رغم این مشکلات در صدد هستیم از طریق چندین قرارداد بزرگ و با تغییر در آرایش شبکه، تامین روشنایی را به وضع مطلوب برسانیم. این عملیات در برخی مناطق آغاز و در برخی مناطق به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر‌عامل توزیع برق شیراز با بیان اینکه در یکسال اخیر ٣٠ هزار نقطه تاریک از شهر شیراز در معابر (٢٠٠٠ چراغ جدید روشنایی – ٢٨ هزار مورد تعویض و ترمیم چراغ‌های سوخته) نصب یا جایگزین شده است، گفت: یکی از آخرین پروژه‌های اجرایی این شرکت که در راستای افزایش رضایت و ایمنی شهروندان انجام شد روشنایی بلوار جانبازان صدرا به طول ٧ کیلومتر و با اعتبار ٤۵ میلیارد ریال با استفاده از ٢١٨ دستگاه چراغ اس‌ام دی می‌باشد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر صدرا عملیاتی شد.

سلاحی گفت: حراست و نگهداری از شبکه روشنایی یک مسئولیت اجتماعی است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده خرابی شبکه روشنایی، از طریق تماس با سامانه ١٢١ و یا ثبت گزارش در اپلیکیشن برق من، درخواست خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز