خبرگزاری کار ایران

مشکلاتی که صنایع با آن مواجهند (بخش سوم)؛

نا‌ترازی تولید را در شهرک صنعتی شیراز زمین‌گیر کرد/ از عدم آنتن دهی مناسب تا مشکلات راه و جاده

نا‌ترازی تولید را در شهرک صنعتی شیراز زمین‌گیر کرد/ از عدم آنتن دهی مناسب تا مشکلات راه و جاده
کد خبر : ۱۵۴۳۵۰۴

‌مدیرعامل صنایع غذایی مینو فارس: کمبود آب و قطعی برق ظرفیت تولید را کاهش داده است

‌‌کمبود آب، قطعی برق، مشکلات راه و جاده تنها بخشی از مشکلات شهرک صنعتی شیراز است که اگرچه بارها رسانه‌ها تیغ نقد خود را به سمت آن گرفته‌اند اما تاکنون راه به‌جایی نبرده است.

‌به گزارش خبرنگار ایلنا، عدم وجود زیرساخت مناسب و نیاز‌های اولیه‌ گریبان‌ تولید در شهرک صنعتی شیراز را گرفته و صنایع موجود در این شهرک را به زیان‌دهی نزدیک کرده است.

‌مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت صنایع غذایی مینو فارس می‌گوید: معضل کمبود آب یکی از مشکلات و چالش‌های تکراری شهرک صنعتی شیراز است که هر سال با آن مواجه هستیم؛ پیگیری‌ها و تلاش‌هایی در این زمینه انجام شده و اعلام شده که آب شهرک افزایش یافته است اما خطوط لوله به دلیل فرسوده بودن جوابگوی این حجم از آب نیست و رسیدن آب به این نقطه زمان‌بر خواهد بود.

محمد فرید خان صنمی می‌افزاید: معضل آب، مشکل جدی است و یکی از دلایلی که این شرکت از فروش عقب‌افتاده‌؛ همین کمبود آب و قطعی برق است که ظرفیت تولید کارخانه را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال یک روز در هفته قطعی برق اعمال شد و علاوه بر آن در طول هفته به‌صورت رندوم خط برق قطع شد، یادآور می‌شود: این قطعی مکرر برق همچنان پابرجاست و منجر به افزایش ضایعات و عدم برنامه‌ریزی برای تولید شده است؛ در زمستان نیز مشکل آب خواهیم داشت که زیرساخت‌ها را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند و تاثیر منفی بر تولید می‌گذارد.

خان صنمی می‌گوید: در روز‌های تعطیل و جمعه، تولید را از سرگرفته‌ایم که این موضوع هزینه‌هایی را بر شرکت تحمیل می‌کند؛ اینکه هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نمی‌دهد و شرایط تولید صنایع هر روز بدتر از روز‌های قبل می‌شود، نگران کننده است.

نا‌ترازی تولید را در شهرک صنعتی شیراز زمین‌گیر کرد/ از عدم آنتن دهی مناسب تا مشکلات راه و جاده

‌به گفته ‌مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس؛ ٢٠ درصد از پتانسیل شرکت مینو به دلیل نبود برق از دست رفته و تنها قسمتی از آن با ژنراتور تامین می‌شود.

خان صنمی به مشکلات روشنایی، جاده‌ و آسفالت شهرک صنعتی شیراز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: نیاز به خط اتوبوس، خطوط مترو از نقاط مختلف شهری به شهرک صنعتی شیراز یک ضرورت است چراکه حدود ٢٠هزار نفر روزانه به شهرک مراجعه دارند و قشر طبقات کارگری از آن استقبال می‌کنند؛ علاوه بر آن کاهش ترافیک و هزینه‌ها را نیز به‌دنبال دارد.

مشکل مخابراتی و عدم آنتن دهی شهرک صنعتی یکی دیگر از مشکلاتی است که خان صنمی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: هیچکدام از زیرساخت‌ها در این شهرک فعال نیست.

امسال استراتژی بلند‌تری را در مینو فارس دنبال می‌کنیم

‌‌مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس با اشاره به اینکه امسال استراتژی بلند‌تری را در مینو فارس دنبال می‌کنیم، می‌گوید: مینو در مسیر چشم‌انداز سبز شعاری است که در توسعه محصولات و زیرساخت‌ها برای آن متصور شده‌ایم و تا پایان امسال به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید محصولات ارگانیک و سلامت محور مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته است و بزودی خط مشتقات تمامی محصولات این شرکت در سطح کشور به‌صورت ارگانیک تولید می‌شود، تصریح می‌کند: مینو فارس از سال گذشته تلاش کرده است به‌عنوان اولین شرکت پیشتاز کشور در حوزه محصولات بیماران سلیاکی محصولات خود را وارد بازار کند و تاکنون سطحی از نیاز بیماران سلیاکی را برطرف کرده است.

به گفته خان صنمی؛ امسال نیز شرکت مینو فارس به‌عنوان اولین شرکت در حوزه اسنک مجوز دریافت کرده است و یادآور می‌شود: در راستای ارتقا و حفظ سلامت جامعه، از محصولاتی مانند برند ریچی رونمایی و اسنک این برند وارد بازار شد و سعی شد تا در حوزه کیفیت وسلامت متفاوت عمل شود.

نا‌ترازی تولید را در شهرک صنعتی شیراز زمین‌گیر کرد/ از عدم آنتن دهی مناسب تا مشکلات راه و جاده

‌مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس خاطرنشان می‌کند: درتوسعه زیرساخت و توسعه محصول هرسال برنامه‌ریزی‌های متفاوتی انجام می‌شود و روند پیشرفت را در سال‌های آتی پیش برده‌ایم؛ در شرایطی که شرکت‌ها درحال تعدیل نیرو هستند افزایش نیروی انسانی در دستور کارشرکت مینو قرار‌گرفته است و در این راستا در ٦ ماهه امسال ٢٠ درصد افزایش نیرو داشته‌ایم.

وی تاکید می‌کند: مینو فارس در حال افزایش نیرو انسانی در سطح مجموعه است و سعی کرده تا سطح پوشش را در بازار به سمتی ببرد که ضریب توسعه را افزایش داده و در شاخص فنی، توسه زیربنایی، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و دیگر شاخص‌ها رو به پیشرفت باشد.

خان صنمی می‌گوید: نگاه شرکت مینو کشوری و بین‌المللی است؛ امسال به‌عنوان بزرگترین صادر کننده مشتقات خرما با ترکیه قرارداد بسته‌ایم وبزرگ‌ترین وارد کننده کنسانتره خرما در این کشور هستیم، صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و عراق را درسطح عمده در دستور کار قرارداده‌ایم و امید است در حوزه کشور‌های آسیا میانه حضور یابیم.

نا‌ترازی تولید را در شهرک صنعتی شیراز زمین‌گیر کرد/ از عدم آنتن دهی مناسب تا مشکلات راه و جاده

فروش مینو فارس از تولید پیشی گرفته است

‌وی تصریح می‌کند: فروش مینو فارس از تولید پیشی گرفته است اما با‌این‌ وجود تلاش شده در حوزه تولید ظرفیت را بالا ببریم و به‌صورت عمقی و نفوذی محصولات موجود سطح عرضه و فروش را افزایش دهیم.

خان صنمی می‌افزاید: خط بیسکویت سال گذشته خریداری و سوله آماده‌سازی شده است، در حوزه تولید اسنک بر بی‌سکوییت اولویت پیدا کرده است؛ خط چیپس در اولویت اول وخط بیسکویت در اولویت دوم است.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی مینو ٨٠٠ قلم کالای تولیدی و مینو فارس نیز ۵٢ رقم کالا دارد، ادامه می‌دهد: قرارداد صادراتی اخذ نمایندگی در کشور‌های مختلف به‌واسطه شرکت‌های قرارداد خارجی است و در این راستا و در فروش محصولات ١٠ تا ١۵ درصد جلو‌تر از سال قبل هستیم.

‌مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مینو فارس از برند‌سازی بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها و حل مشکلات در سفر به کشورعمان طی ماه آینده خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: طرح توجیهی اولین خط برون‌مرزی مینو در کشورعمان که راه اندازی آن توسط مینو فارس دنبال می‌شود بزودی از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز