خبرگزاری کار ایران

بازرس‌‌کل گیلان تأکید کرد؛

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد / مدیران بی‌دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ نکنند

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد /  مدیران بی‌دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ نکنند
کد خبر : ۱۵۴۲۲۱۲

بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه اکثر فسادها منشا و ریشه سیاسی دارند، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد آقایی، بازرس‌کل استان گیلان با تاکید بر لزوم به کارگیری مدیران خردمند در رأس امور گفت: منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد.

وی که در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان علمی گیلان در رشت حضور داشت، اظهار کرد: فرهنگیان و معلمین نقش بسزایی در جهت‌دهی و تعالی بخشی جامعه دارند.

بازرس‌کل استان گیلان با تاکید بر لزوم عدالت گستری در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: فرهنگ عدالت باید در جامعه اسلامی نهادینه‌سازی شود.

آقایی، خردمندی و دانش محوری را راه و رمز موفقیت برشمرد و اضافه کرد: جامعه توسعه‌مند و موفق نیازمند مدیران خردمند و دانش‌پژوه است.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری مدیران خردمند در رأس امور و لایه‌های مهم مدیریتی افزود: مدیران بی‌‎دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ می‌کنند؛ چرا که هیچ اعتقادی به کار نخبگانی ندارند.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه فساد یک پدیده پیچیده است، گفت: راه مبارزه با فساد بسیار سخت، دشوار و هزینه بر است و تحقق این امر نیازمند الزامات و بایستگی‌هایی است.

به گفته وی ایستادگی و مبارزه با فساد قربانی می‌گیرد و خود مبارزه‌گر، قطعاً اولین قربانی خواهد بود.

آقایی با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ مبارزه با فساد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که فساد در سرفصل‌های مختلف جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اکثر فسادها منشا و ریشه سیاسی دارند، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به پول‌پاشی‌های برخی افراد در ایام انتخابات به نفع کاندیدای خاص بیان کرد: رانت‌های سیاسی و انتخاباتی دایره فساد را در بخش‌های مختلف گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز