خبرگزاری کار ایران

با حضور عکاسان خوزستانی؛

گشت عکاسی طبیعت روستای شیوَند برگزار شد

گشت عکاسی طبیعت روستای شیوَند برگزار شد
کد خبر : ۱۵۴۲۱۱۸

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توحید پرواز پاسارگاد از برگزاری موفقیت آمیز گشت عکاسی طبیعت در روستای زیبای شیوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، گشت عکاسی طبیعت زیبای منطقه شیوَند با همکاری اداره کل ورزش و جوانان(معاونت جوانان)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توحید پرواز پاسارگاد، گروه عکاسان آفتاب، به مقصد گردشگری شیوند شهرستان دزپارت برگزار شد.
 
ساجده کردستان نژادی مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی توحید پرواز پاسارگاد در خصوص این گشت ترکیبی به ایلنا گفت: یکی از پرطرفدارترین و لذت بخش ترین ژانرهای عکاس، عکاسی از طبیعت یا نیچر فوتوگرافی است که به گردشگر  حس زندگی و طروات و شادابی می بخشد .این ژانر عکاسی در همه نقاط  جهان علاقه مندان بسیاری دارد و مورد توجه بسیاری از عکاسان آماتور و  حرفه ای است.
 
او افزود: به طور کلی عکاسی طبیعت شامل عکس برداری از مناظر و جاذبه های طبیعی، حیات وحش(حشرات و پرندگان) زیر آب و دریا، ابرها، خورشید و آسمان است. در سبک عکاسی با موضوع طبیعت توجه شخص عکاس به محیط طبیعی اطراف خود بسیار زیاد است.البته نوع دیگری از عکاسی در این نوع تورها رواج داشته و از جمله سبک های عکاسی  که در گشت های گردشگری طرفداران زیادی دارد عکاسی پرتره در طبیعت می باشد که امروزه با تلفیقی از عکاسی پرتره و طبیعت طرفداران زیادی پیدا کرده که باید در این نوع عکاسی به اصول هر دو رشته توجه کرد. در عکاسی پرتره از افراد با حضور در طبیعت و منظره خاص عکس گرفته می شود.
 
کردستان نژادی تصریح کرد: نوع دیگری از عکاسی که در تور تلفیقی عکاسی و طبیعت رواج دارد  تصویربرداری از  حیات وحش است. این گروه از عکاسان که اغلب هم حرفه ای هستند به صورت تخصصی ،زمان زیادی را در  لوکیشن‌های طبیعی گذرانده و دارای تجهیزات حرفه ای با تکنولوژی بالا می باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز آنها به واکنش سریع در شرایط سخت عکاسی و فیلم‌برداری باشد.
 
این فعال اقتصادی گردشگری در خصوص هدف از برگزاری این تور تخصصی تلفیقی به مقصد شیوند می افزاید : در صنعت گردشگری اهداف مختلفی از عکاسی در تورهای گردشگری دنبال می شود که برخی از مهمترین آنها فروش عکس به اعضای تور، تبلیغ برای تور های بعدی، رضایت گردشگران با داشتن یک عکس فیزیکی به عنوان هدیه، عدم مهارت گردشگران در گرفتن عکس های حرفه ای و نداشتن دوربین‌های حرفه‌ای توسط همه گردشگران حاضر در تور است. 
 
او ادامه داد: شاید مهمترین هدفی که ما را به برگزاری این تور علاقمند و ترغیب کرد معرفی ظرفیتهای کمتر شناخته شده بهشت خوزستان در شیوند زیبا از دریچه دوربین عکاسان حرفه ای بود که این مهم خوشبختانه عملی شد.جذابیتهای طبیعت بکر و دست نخورده روستای شیوند،ترکیب پرتره و طبیعت توسط گردشگران عکاس و نشان دادن حیات وحش پیرامون  روستا از اقداماتی بود که سعی شد توسط عکاسان برداشت شود. 
 
مریم شهاب زاده سرپرست گروه عکاسان آفتاب در خصوص تجهیزات عکاسی مورد نیاز در مسافرت و طبیعت گردی به ایلنا گفت :عکاسی در مسافرت و به خصوص طبیعت گردی یکی از جذاب ترین مراحل سفر است. طبیعت ترکیبی  از رنگ، نور و حرکت است. برای ثبت این شگفتیِ زیبا که در عین سادگی، پر از پیچیدگی‌های متداخل می باشد، نیازمند یک دوربین عکاسی طبیعت هستیم. ابزاری که به بهترین نحو ممکن بتواند زیبایی های طبیعت را برای ما ثبت و ضبط نماید.
 
او گفت: برای ثبت خاطرات سفر نیز به دوربین و وسایل جانبی است که بعد از آگاهی از شرایط آب و هوایی و شناخت از منطقه ای که قصد سفر به آن می باشد ، باید این تجهیزات مورد نیاز را تهیه نمود.دوربین،کیف دوربین،لنز دوربین،سه پایه،کارت حافظه، باتری،فلاش اکسترنال،فیلتر عکاسی تجهیزاتی هستند که برای ثبت خاطرات و معرفی طبیعت از آنها استفاده نمود.البته مهمترین وسیله دوربین می باشد که در انتخاب دوربین باید ویژگیهای زیر باید مدنظر قرار بگیرد«اندازه دوربین،وزن دوربین،مقاومت دوربین،قیمت دوربین» شهاب زاده در ادامه می افزاید : عکاسی در طبیعت در واقع ثبت هر آن چیزی است که در دلِ آن نهفته است. تفاوتی ندارد که در جنگل باشید، کوه یا که دریا. قصد عکاسی از صحرایی بکر را دارید یا صرفاً یک باغ گل. می‌خواهیم اشعه‌های آفتاب از لابه‌لای درختان را به نمایش بگذارید یا قصد ثبت لحظه پرواز یک پرنده. همه این عوامل طبیعی می‌توانند جذابیتِ به خصوص خودشان را داشته باشند.

او تصریح کرد: ثبت الگویی از اجزای طبیعت، حشرات و حیوانات، حرکت آب،‌ پدیده‌های زمین‌شناختی نظیر چین و شکن کوه، همگی نیاز به تجهیزاتِ مناسب دارند تا به بهترین شکل ممکن به چشم برسند.دوربین انتخاب شده باید دارای  مقاومت لازم   در شرایط آب و هوایی  را داشته باشد همچنین لنز مناسب را با همراه با لرزش گیر هم داشته باشد.البته  مشخصات بارز یک دوربین عکاسی مناسب طبیعت گردی، شاید مشخصاتی مانند ضد آب بودن وسازگاری با شرایط آب و هوایی، وزن و اندازه مناسب، کیفیت بالای تصویرهای خروجی و یا اتصال به دستگاه‌های خارجی نظیر گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ از طریق وای فای و بلوتوث از سری مشخصاتی باشند که برای انتخاب یک دوربین عکاسی برای یک طبیعت گرد مهم می باشند.

به گزارش ایلنا، روستای گردشگری شیوند در شمال استان خوزستان و در حوزه جغرافیای طبیعی شهرستان دزپارت قرار دارد که به دلیل آب و هوای بکر، طبیعت خارالعاده، باغات انار و انگوز، کوچه باغ های شاعرانه، دریاچه کارون سه و چهار و آبشار زیبایی که دارد، هرساله میزبان گردشگران بسیاری از جای جای ایران است. 

گشت عکاسی طبیعت روستای شیوَند برگزار شد

گشت عکاسی طبیعت روستای شیوَند برگزار شد

 
انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز