خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق استان:

شبکه برق ۶۲۲ روستای قزوین اصلاح شد

شبکه برق ۶۲۲ روستای قزوین اصلاح شد
کد خبر : ۱۵۴۱۹۰۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در راستای کاهش خاموشی‌ها، تامین انرژی پایدار و جلب رضایت مردم تاکنون اصلاح شبکه برق در ۶۲۲ روستای استان قزوین معادل ۷۴ درصد روستاها اجرا شده است.

به گزارش ایلنا،  یوسف اینانلو در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت توزیع برق استان قزوین با معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در سال جاری بیش از  ۷۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شبکه‌های برق روستایی هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: سهم ما در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین، تامین برق ۳۲ هزار و ۵۶۲ واحد مسکن ملی است که ۸۱۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های در دست اقدام مسکن ملی پیش‌بینی شده است . 

وی ادامه داد: برای امسال 8 هزار و 672 واحد جهش مسکن نیز اعتباری بیش از  ۲۴۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 

این مسئول عنوان کرد: در اجرای طرح توسعه فیبر نوری ۵۵ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و در سال قبل نیز ۸۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی ادامه داد: مسیر معلم کلایه و رازمیان ۸ کیلومتر است که فاصله زیاد پست برق منطقه‌ای موجب شده اجرای فیبر نوری توجیه اقتصادی نداشته باشد.

اینانلو گفت: پروژه‌هایی برای ارتقای امنیت سایبری شبکه در دست اجراست و برای کاهش تلفات اقداماتی انجام شده است و امسال برای رسیدن به  ۶.۲ درصد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هدف‌گذاری ۶.۸ درصد است. 

 وی گفت: کاهش مدت زمان خاموشی سال قبل ۲۷ درصد و کاهش دفعات خاموشی نیز ۱۲.۶ درصد نسبت به سال قبل بوده است.

کاهش سرقت تجهیزات برق در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: وضعیت نیروگاه مقیاس کوچک منصوبه ۸۴ مگاوات و فعال ۴۹ مگاوات و غیرفعال ۳۵ مگاوات است. 

وی افزود: همچنین نیروگاه‌های خورشیدی و بادی ۳۲۲ واحد بوده و به ظرفیت ۱۷۲ مگاوات است که 3 واحد نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۶۴.۴ مگاوات و ۳۱۹ واحدخورشیدی به ظرفیت ۷.۹ مگاوات در استان عملیاتی شده است.

این مسئول اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرقت تجهیزات برق را از دیگر فعالیت‌های مهم شر‌کت دانست و افزود: در سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرقت تجهیزات برق داشتیم که با اقدامات پیشگیرانه این میزان در سال جاری به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: اصلاح شبکه برق ۲۱۹ روستای در برنامه است تا همه روستاها تحت پوشش قرار گیرند؛ تامین برق مناطق کم برخوردار و تامین انرژی پایدار و کاهش خاموشی‌ها از اهداف اصلاح شبکه های فشار ضعیف در روستاها و شهرهاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز