خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی عنوان کرد:

توجه به مقوله هویت به عنوان پیشران پیشرفت در جامعه

توجه به مقوله هویت به عنوان پیشران پیشرفت در جامعه
کد خبر : ۱۵۴۱۸۴۳

استاندار مرکزی گفت: در بازه زمانی سال‌های اخیر به مقوله هویت به عنوان یکی از پیشران‌های پیشرفت در جامعه توجه شده است. در این راستا توفیقات زیادی حاصل شد اما هنوز برای رسیدن به ایجاد گفتمان هویت در جامعه زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه‌ای که برای برگزاری هفته فرهنگی اراک در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، افزود: اگر روی مؤلفه‌های هویتی اقدامات و فعالیت‌های لازم انجام شود، می‌توان مسیر پیشرفت را شتاب داد.

وی با تأکید بر اینکه هویت اگر قوی باشد جامعه دچار اقتدار می‌شود، ادامه داد: باید روی مؤلفه‌های هویتی برای پیشرفت سریع کار کرد. بُعد معنوی جامعه، ویژگی‌ درونی جامعه است و هویت جامعه اگر قوی باشد، آن جامعه یک جامعه مقتدر است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شهر اراک ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارد، اظهار داشت: اراک به لحاظ تاریخی از شرایط خاصی برخوردار است و از ابتدا به شکل شهر و با مهندسی ویژه ایجاد شده است. بر این اساس باید روی موضوعات هویتی اراک و مؤلفه‌های مثبت آن فعالیت کنیم.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی اراک باید در چارچوب نظام هویت انجام شود. ویژگی‌های ممیزی شهر اراک در هفته فرهنگی این شهر باید برجسته‌سازی شده و به خوبی بیان شود. باید در برنامه‌های مختلف هفته اراک به مسائل این شهر پرداخته شود.

وی بیان داشت: اهتمام شهرداری اراک به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و موضوع هفته اراک شایان تحسین است. اگر در پایان هفته فرهنگی اراک، بتوانیم این ذهنیت را در ذهن اراکی‌ها ایجاد کنیم که به اراکی بودن خود افتخار کنند، به این معنا است که برنامه‌های هفته فرهنگی اراک موفق بوده است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی و شهرستان اراک موظف به همکاری همه‌جانبه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته فرهنگی اراک هستند. همچنین بایستی از تجارب شهرهای دیگر در هفته فرهنگی اراک استفاده کنیم.

مخلص‌الائمه ابراز داشت: برای تمام برنامه‌ها بایستی یک پوستر زیبا طراحی شود. در این راستا 120 پوستر در برنامه‌های شاخصی که استانداری مرکزی دخیل بوده تهیه شده و باید تلاش شود در هر برنامه خاص، پوستری تهیه شود.

وی به برگزاری هفته فرهنگی در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی اشاره داشته و اضافه کرد: در بازه زمانی 3 سال اخیر تلاش‌های زیادی در مسیر هویت استان مرکزی و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی ویژه هر شهرستان برگزار شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز