خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شرکت شیشه لرستان در آستانه تعطیل شدن قرار دارد

شرکت شیشه لرستان در آستانه تعطیل شدن قرار دارد
کد خبر : ۱۵۴۱۳۴۰

دبیراجرایی خانه کارگر لرستان گفت: شرکت شیشه لرستان واقع درالیگودرز در شرایط مناسبی نیست و در آستانه تعطیل شدن قرار دارد.

حسن موسیوند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه شرکت شیشه لرستان در آستانه تعطیلی قرار دارد اظهار داشت: مسئولین کشوری و استانی ویترین صنعت شهر الیگودرز رو دریابید تا از تعطیلی و بیکاری کارگران این شرکت جلوگیری شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: این کارخانه روزانه با ۲۷ تن تولید و اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر بطور مستقیم به حیات خود ادامه می داد اما متاسفانه به علت‌ عدم نقدینگی، عوارض سرسام‌آور مالیاتی، افزایش قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده محصول و همچنین حامل های انرژی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. 

موسیوند بیان کرد: اخیرا به دلایل ذکر شده حدود ۶۰ نفر از کارگران اخراج و بیکار شده اند که طی شکایت به اداره کار پرونده آن‌ها مراحل پایانی جهت دریافت بیمه بیکاری را طی می کند و این تعداد کارگر هم به خیل بیکاران این شهرستان پیوستند. 

دبیراجرایی خانه کارگر لرستان افزود: تلاش مسئولین استان جهت جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی منجر به تصویب مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و کمیسیون کارگری توسط بانک ملت شده است. اما گویا بانک ملت اعتبار لازم را جهت پرداخت ندارد و مدیران این شرکت دچار سردر گمی شده اند. 

موسیوند تصریح کرد: اگر مسئولین جهت رفع مشکل بانکی اقدامی نکنند یقینا این واحد تولیدی تعطیل و ۱۳۸ نفر پرسنل آن به خیل بیکاران استان خواهند پیوست. 

وی ادامه داد: مسئولین با توجه به آمار بیکاری در استان بویژه شهرستان الیگودرز انتظار می‌رود نگاه ویژه‌ای به این ویترین صنعت شهر الیگودرز داشته باشند و کارگران از مشکلات‌ عدم امنیت شغلی و روحی و روانی نجات دهند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان اظهار داشت: از مسئولین استانی و کشوری بویژه پزشکیان درخواست داریم جوانان لرستان را دریابند و شعارهای انتخاباتی خود همچون عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز