خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۵۸.۱۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۲ دانلود ویدیو

اتصال۴۳شهر چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری

کد خبر : ۱۵۴۱۱۶۳

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری از اتصال ۴۳ شهر استان به بستر فیبر نوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام امانی در تور رسانه ای بازدید خبرنگاران از پروژه های فیبر نوری از شهرهای شهرکرد، سفید دشت و بروجن اظهار داشت: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی شده و برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت بر برنامه‌های حوزه ICT از وظایف مهم وزارت ارتباطات است که در خصوص توسعه خدمات ارتباطی در سطح شهر‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری جهت توسعه فیبر نوری به ۴۳ شهر استان قراردادی با دو شرکت آسیاتک و مخابرات منعقد شده است که به شرکت آسیاتک ۱۴ شهر و شرکت مخابرات ۱۹ شهر ابلاغ شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد به طول۱۵۰ کیلومتر است که حفاری و زیر سازی بستر فیبر نوری در محله منظریه شهرکرد و قسمت های از شهرکرد به طول ۵۰کیلومتر انجام شده است.

امانی با اشاره به اینکه توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها در ۲ شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده است گفت: شهر سفید دشت به صورت پایلوت به عنوان اولین شهر استان به فیبر نوری مجهز شد و در حال حاضر این شهر با هشت کیلومتر فیبر نوری و ۱۰۷(FAT)دارای ۳۵مشترک خانگی است.

وی تصریح کرد: در شهر سفید دشت با ایجاد بستر مذکور ۱۵۲۴ خانوار شهری از سرعت ۹۰۰ مگابیتی بهره مند شدند.

امانی گفت: همچنین توسعه زیر ساخت های فیبر نوری در شهر بروجن به طول ۱۲ کیلومتر اجرا شده است و به زودی مردم این شهر نیز از اینترنت فیبر نوری بهره مند می شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه فیبر نوری روستایی یادآور شد: در استان یک هزار و ۲۹۳ کیلومتر فیبرنوری در۲ فاز به شرکت مخابرات ابلاغ شده که در حال اجرا است.

 امانی ادامه داد: در فاز اول ۴۰۸ کیلومتر و در فاز دوم ۸۸۵ کیلومتر به شرکت مخابرات ابلاغ شده است که شرکت مخابرات در فاز اول ۳۵۵ کیلومتر و در فاز دوم ۴۷ کیلومتر اجرا کرده است.

وی افزود: در راستای اجرای فیبر نوری روستایی در مسیر چلگرد-خوی و سرآقا سید برنامه‌ریزی های لازم انجام شده و پیمانکار مربوطه مشغول به کار است و به علت صعب العبور بودن این منطقه پیش بینی می‌شود تا هفته دولت این طرح به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایلنا با اجرای بستر فیبر نوری در استان چهارمحال و بختیاری سرعت اینترنت به بیش از ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز